upgrade AMD game systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter kendo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kendo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2013
Huidige hardware + OS:

* Antec ONE midi tower
* Antec NEO HE 550W (85%)
* Asrock 870 extreme 3 (AM3)
* AMD Phenom II X4 965be (@4Ghz) + Corsair Hydro H60 watercooling
* 4x 4gb Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
* 1x ADATA SP900 119gb SSD SATAIII
* 2x OCZ Vertex 2 55gb SSD SATA
* 1x Samsung HD502IJ 500gb SATAII
* 2x Sapphire HD6850 CrossFire
* Acer AL2216W 22" @ 1680x1050
* Windows 7 Ultimate 64bit

Ik speel veel Farcry, crysis 1 + 2 + Warhead, COD MW etc. Dat gaat op zich prima, maar zelfs bij deze games gebeurt het nog wel eens dat er artifacts optreden of dat het hele systeem ontzettend traag en laggy wordt(lage fps). Ook na een nieuwe install van Windows en drivers.
Ik heb laatst Farcry 3 geprobeerd, maar ik moest mijn settings naar laag zetten om enigszins zonder schokken te kunnen spelen.

Ik zit nu dus met een "net niet systeem" voor het fatsoenlijk spelen van de huidige games(Farcry 3, Crysis 3). Al zie ik ook mensen Farcry 3 spelen op high met mijn processor, maar ik snap niet hoe zij dat voor elkaar krijgen.

Ik twijfel dus of ik moet upgraden en wat ik zal gaan upgraden. Mijn processor begint sowieso achterop te raken bij de huidige generaties. Maar 2x HD6850 in crossfire, zouden die games toch nog wel moeten kunnen draaien? Of is het juist crossfire wat voor problemen zorgt?

Een eventuele upgrade zal dan bestaan uit:

* Moederbord
* Processor
* Videokaart

De rest is allemaal nog prima bruikbaar. Mijn budget zal zo'n €500 zijn.

Ik ben nogal AMD minded maar gezien de prestaties vergeleken met Intel, kan ik niet langer ontkennen dat Intel een veel beter alternatief heeft met de i5-3470 tegenover FX8350.

* Intel Core i5-3470 - €183
* Asrock B75 pro 3 - €72

totaal: €255

Mijn voorkeur gaat hier dan ook naar uit. Ik twijfel alleen nog of ik meteen een videokaart upgrade moet doen. Of dat ik het eerst probeer met de 2x HD6850 crossfire??

Eventuele kaarten:

* MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC - €188
* SAPPHIRE Radeon HD 7870 XT - €210
* MSI R7950 Twin Frozr 3GD5 V2 - €269

Hebben jullie nog ideeën, suggesties of opmerkingen?

heb je wel de nieuwste drivers van de videokaart geïnstalleerd, want die videokaarten zijn snel genoeg voor Farcry 3 op medium-high settings. en die processor is ook nog snel genoeg voor de meeste games op hoge settings.

Catalyst 13.1 is nu geïnstalleerd. Temps zijn ook niet echt schokkend. Maar toch blijft ie regelmatig haperen.

Ja, Crossfire temps zijn inderdaad redelijk hoog. Daar kan je niet veel aan doen, alleen zorgen dat je goede airflow en al hebt.
Verder is imho een FX 8350 een veel beter all round processor dan een i5 3470. En zeker als je die dan ook nog eens gaat overclocken.
Als je gaat upgraden dan heb je al zoiezo een nieuw moederbord nodig dus ik zou gaan voor een FX 8350, en die ferm overclocken aangezien je toch al waterkoeling hebt en die zal de i5 3470 gewoon belachelijk maken.
Als je bijvoorbeeld een HD 7870 XT zou nemen, dan zouden je prestaties wel achteruit gaan. Als je een nieuwe gpu zou kopen dan zou ik wel een HD 7970 kopen. Maar dat is optioneel natuurlijk, als jij vindt dat die temperaturen vreselijk hoog zijn dan moet je idd veranderen. Wat zijn je temps (cpu en gpu) eigenlijk?
Dus dan zou het dit worden.

Ok! ik heb farcry 3 weer eens opnieuw geïnstalleerd. En hij loopt nu redelijk stabiel op hoog. Ik wel een "kleine" overclock toegepast.

Phenom II X4 965be 3400Mhz -> @ 4100Mhz
2x HD6850 Crossfire 775Mhz DDR5 1000Mhz -> @ 820Mhz en DDR5@ 1050Mhz

Net 4 uren gespeeld en alleen tegen het einde begonnen er hier en daar wat artifacts te verschijnen. Ook hapert ie op die momenten af en toe. Maar voor de rest gaat het wel aardig.

De temps onder load zijn:

55C voor de CPU en 61C voor de GPU's

Laatst bewerkt:
Dat is nog goed hoor, zeker voor de gpu's en ben je er zeker van dat het 61° is voor beide gpu's want bij CF is één van beide meestal warmer.
De cpu temps met waterkoeling zijn een klein beetje aan de hogere kant maar zeker niet slecht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan