Met de installatie van mijn nieuwe pc komen er wat gebreken aan mijn huidige netwerk naar boven die ik graag wil verhelpen.
Mijn configuratie momenteel:
PC = HP Pavilion Elite 420 met Win7 Home premium
Laptop1 = HP Pavilion DV9000 met Win XP Media Center
Laptop2 = Targus netbook met Win XP Home edition
Externe HDD = Freecom 500Gb
Mediaspeler = Popcorn Hour A110 met 500Gb HDD
Router = Eminent EM4450
Netwerk adapters = Netgear XET1001 85Mbs powerline
De draadloze communicatie loopt best lekker, dit mag natuurlijk altijd wel sneller maar noodzaak is het niet.
De communicatie tussen de PC en de mediaspeler is waardeloos.
De PC is aangesloten op de router. Vervolgens gaat er één poort naar de Netgear powerline. Beneden staat de Popcorn die weer is aangesloten op de andere Netgear powerline.
Bestanden overzetten is echt een drama. Een bestand van 5 Gb kost ongeveer 6 uur! Dit moet toch echt sneller kunnen.
Binnenkort wil ik graag een PS3 aanschaffen die ook aangesloten moet gaan worden op het internet.
Wat adviseren jullie om te doen? Hoe kan ik het beste mijn netwerk opzetten? Er is geen mogelijkheid om met een kabel van boven (daar komt mijn internet verbinding binnen) naar beneden te komen.
De opstelling moet dan gaan worden:
Boven: PC + externe HDD
Beneden: Popcorn hour + PS3
Draadloos: HP + Targus laptops
Graag jullie tips en advies.
Mijn configuratie momenteel:
PC = HP Pavilion Elite 420 met Win7 Home premium
Laptop1 = HP Pavilion DV9000 met Win XP Media Center
Laptop2 = Targus netbook met Win XP Home edition
Externe HDD = Freecom 500Gb
Mediaspeler = Popcorn Hour A110 met 500Gb HDD
Router = Eminent EM4450
Netwerk adapters = Netgear XET1001 85Mbs powerline
De draadloze communicatie loopt best lekker, dit mag natuurlijk altijd wel sneller maar noodzaak is het niet.
De communicatie tussen de PC en de mediaspeler is waardeloos.
De PC is aangesloten op de router. Vervolgens gaat er één poort naar de Netgear powerline. Beneden staat de Popcorn die weer is aangesloten op de andere Netgear powerline.
Bestanden overzetten is echt een drama. Een bestand van 5 Gb kost ongeveer 6 uur! Dit moet toch echt sneller kunnen.
Binnenkort wil ik graag een PS3 aanschaffen die ook aangesloten moet gaan worden op het internet.
Wat adviseren jullie om te doen? Hoe kan ik het beste mijn netwerk opzetten? Er is geen mogelijkheid om met een kabel van boven (daar komt mijn internet verbinding binnen) naar beneden te komen.
De opstelling moet dan gaan worden:
Boven: PC + externe HDD
Beneden: Popcorn hour + PS3
Draadloos: HP + Targus laptops
Graag jullie tips en advies.