Upgrade Compaq Presario

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik wil een Compaq Presario 5296 PIII x86 64mB upgraden met extra geheugen en een videokaart.
Heeft nu een VGA kaart op het moederboard. Kan hier zonder meer een kaart in? Heb nog PCI slot over. Heb toen ik deze pc ca 4 jaar terug kocht weleens gehoord dat dit in ieder geval toen niet kon.
Tevens wil ik extra geheugen volgens specs kan dit maximaal 3x128mB SDRAM zijn. Kan ik ieder SDRAM merk kopen?

Bij voorbaat dank voor info.

Om alle narigheden te voorkomen, zou ik even bij een compaq verdeler langs lopen. Die gaat u (als het een integer persoon is) u de nodige info verstrekken.

Ik persoonlijk heb het niet zo voor merk pc's. Die kunnen nog al wel eens voor problemen zorgen qua update's.

Geplaatst door vanzwam
Om alle narigheden te voorkomen, zou ik even bij een compaq verdeler langs lopen. Die gaat u (als het een integer persoon is) u de nodige info verstrekken.

Ik persoonlijk heb het niet zo voor merk pc's. Die kunnen nog al wel eens voor problemen zorgen qua update's.
Een pc is een pc hoor.

Freddy: Probeer eens met behulp van het programma everest er achter te komen welk geheugen er nu in zit: koop hetzelfde geheugen erbij. Niet elk geheugen is goed dus.

Je kan een videokaart bij plaatsen, maar alleen een pci-videokaart. In hoeverre deze betere prestaties levert weet ik niet.
Ik weet wel dat ik in een P3 800 al een agp-poort had, dus ik betwijfel of je pc veel beter wordt van een nieuwe pci-videokaart.

Geheugen bij plaatsen kan wel helpen.
Wat wil je met je upgrade bereiken?

Hallo !

Ik heb een Compaq presario 5831 behoorlijk geupgraded.
Maar Compaq's zijn erg gevoelig voor de juiste geheugenmodule. Dus als je wat koopt neem hetzelfde type wat er nu in zit, of kijk even op de Compaq-site.

Succes ermee !
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan