Upgrade computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fainttntt

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Beste Helpmij leden,

2,5 - 3 jaar geleden heb ik een nieuwe computer aangeschaft. Naar mijn idee kunnen er dus wel een aantal dingen geupgrade worden!

Hieronder mijn budget, en computer specs:
Code:
Operating System
	Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU
	AMD Phenom II X6 1100T	24 °C
	Thuban 45nm Technology

RAM
	8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)

Motherboard
	ASUSTeK Computer INC. M4A87TD EVO (AM3)	34 °C

Graphics
	E2360 (1920x1080@60Hz)
	1024MB ATI AMD Radeon HD 5700 Series (Sapphire/PCPartner)	43 °C

Hard Drives
	932GB Western Digital WDC WD10EARS-00MVWB0 ATA Device (SATA)	23 °C

Optical Drives
	ASUS DRW-24B3ST ATA Device

Audio
	VIA High Definition Audio

Koeling
        Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100

Wat ik zoek:
- Nieuwe Processor
- Nieuwe Videokaart
- En eventueel een nieuwe koeling & moederbord

Budget: 300-500 euro

Ik had zelf al wat gezocht, en kwam uit bij deze processor en moederbord:
http://www.alternate.nl/html/produc...articleId=996178&kind=pcBuilder&className=cpu
http://www.alternate.nl/html/produc...eId=990415&kind=pcBuilder&className=mainboard

Mijn vraag, hoe is het met huidige moederbord? Is die hopeloos verouderd en moet ik een nieuwe omdat ik anders geen nieuwe videokaart kan? Zijn dit 2 goede opties, zo ja wat voor videokaart kan ik daar dan het beste bij kiezen, of moet ik juist weer heel ergens anders kijken?

Ik hoor het graag!

Martijn

Laatst bewerkt door een moderator:
het moederbord kan de meest up to date kaarten hebben dus daar ligt het niet aan
en de processor is sterk zat voor het spelen van de huidige games op de hoogste settings

maar ik ga er nu vanuit dat je wilt gaan gamen?
zo ja dan is alleen een GPU upgrade echt nodig

Inderdaad, je doet er verstandig aan om het meeste van je budget in de videokaart te stoppen wanneer je wil gamen. Belangrijk is dan ook om te controleren of je voeding het dan aan kan.

Wil je alsnog processor + moederbord upgraden, dan zou ik met dit budget een setje van AMD overwegen omdat deze over het algemeen wat goedkoper zijn qua prijs/prestatie (en je dus meer over houdt voor de videokaart).

Overigens: de Mugen 2 is nog een prima koeler, en als je de brackets niet weggegooid hebt, zal deze nog op de huidige moederborden passen (S1155, S1150 en AM3+)

Laatst bewerkt:
Met het mobo, het geheugen en de cpu is niets mis. Wellicht een zwaardere videokaart, maar ik denk vooral aan een SSD van 256GB waar dan windows en de applicaties/games op te komen staan en de bestaande HD voor de data/video's en backups. EEn goeie SSD geeft een enorme versnelling van de PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan