Upgrade game pc 400 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis16612

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Hallo allemaal,
Ik wil mijn computer upgraden. Hij is samengesteld bij azerty. De computer is bedoeld voor gamen
Mijn budget is 400 euro.
Omdat de nieuwe haswell proccesoren uit zijn heb ik een nieuw moedebord nodig want ik heb socket 1155 (lga)
(Of zal ik gewoon de vorige generatie intel cores gebruiken?)
Nieuwe moederbord ik dacht aan deze https://azerty.nl/0-5602-624136/msi...et-z87-usb-3-0-gigabit-ethernet-hd-audio.html
Huidige moederbord http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=393571
Intel core http://azerty.nl/8-5654-620113/intel-core-i5-4670k-3-4-ghz.html
Ik hoop dat ik wat feedback kan krijgen op mijn keuzes :d
Het zou trouwens fijn zijn als mijn computer stiller zou zijn dus als iemand een oplossing daar voor heeft dat zou heel fijn zijn :D
MVG Dennis

Mijn huidige systeem:
intel core i3 2100
BenQ GL2240 LCD scher
XFX Radeaon HD 6870
ASRock HD67M moederbord
Samsung SH-222AH schijfstation
Corsair builder series cx500 v2 voedingstroom
corsair vengeance geheugen 8 gb ddr 3 1600 mhz
Hardeschijf 2 TB
BitFenix Merc Apha midtowermodel
ASUS Pce-n15 netwerkadapter

Bedankt voor de reactie!
Maar mijn top prioriteit is nu toch echt de pc verbeteren :)

wat ga je vooral met de pc doen gamen, video bewerking of alleen een beetje internetten enz. en wil je gaan overklokken of niet?

Dit zou je kunnen doen

Laatst bewerkt:
Ik wil er graag mee gamen. En programma's moeten snel starten :)
Overclocken zou fijn zijn.

ik heb er een ssd bij gedaan als je wilt dat programma's snel opstarten let hier wel bij op dat je windows op de ssd moet installeren anders heb je bijna niks aan een ssd ik heb er ook een koeler bij gedaan wat maakt zoveel geluid in je pc, want ik heb er nu geluidsdemping bij gedaan, maar zelf vindt ik dat alleen handig als je hardeschijf veel geluid maakt

link

Laatst bewerkt:
Heel mooi,
Maar ik ga denk ik de spullen die geluid dempen later bestellen.
Want ik wil me liever focussen op het gamen :D
Wat is bijvoorbeeld jou'n mening over het mob en cpu?

Laatst bewerkt:
over het moederbord heb ik gelezen dat het makkelijk is om over te klokken let wel op dat dit moederbord geen pci aansluiting heeft en ik lees ook dat sommige wat oudere componenten niet goed samenwerken met het bord dus als je geen oude componenten hebt deze nemen zo niet zou ik voor een asus of asrock gaan
de processor is snel en makkelijk over te klokken
wat voor soort spellen ga je spelen?

Laatst bewerkt:
Minecraft met shader.
Battlefield en titanfall als die uitkomt voor de pc.
Ik vind wel dat een klein nadeel volgens mij.
Het enige dat ik gebruik is mijn netwerkaart maar die zit al inbegrepen in het moedebord.
Maar op de site staat volgens mij wel dat hij pci aansluitingen heeft.
Uitbreidingsslot(s)1 x processor - LGA1150 Socket ¦ 4 x geheugen - DIMM 240-pins ¦ 3 x PCI Express 3.0 x16 ¦ 4 x PCI Express 2.0 x1

Over oude componenten gesproken. Ik weet niet zo goed als ik oude componenten heb.
Vind u een xfx hd radeon 6870 oud?
MVG Dennis

Laatst bewerkt:
Titanfall is al uit voor de pc. En die videokaart kan daar wel gewoon in.

Laatst bewerkt:
de videokaart die jij hebt kan nog wel mee battlefield 4 kan je misschien nog op high spelen
als je je netwerkkaart wilt gebruiken raad ik je dit moederbord aan en er is ook nog een actie bij aankoop van een intel i5 en een asus z87 moederbord krijg je €35,- cashback

Laatst bewerkt:
Gran dat is een mooie actie.
En de componenten kunnen over weg met de asus z87.
Kan ik ook overclocken met het moedebord?

BTW kun je me een link geven van de actie?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies.
Ik heb nog wel een paar vragen
Ik heb 2 hardeschijfen. Kan ik in de toekomst ook nog een SSD er aan toevoegen.
Is het trouwens niet handiger over voor dit moederbord te gaan https://azerty.nl/0-5602-624136/msi...et-z87-usb-3-0-gigabit-ethernet-hd-audio.html
Omdat ik er veel over hoor, heeft goede reviews, heeft een internet kaart aanboord, kan makkelijker overlocken (heb ik gehoord) en is goed koper.
Dus ik wou graag alle redenen weten waarom ik zou moeten gaan met dat andere moederbord :)
Als dat mag teminste
MVG Dennis

Laatst bewerkt:
het moederbord van asus heeft ongeveer dezelfde specificaties als die van de msi, doordat ze allebei uit de z87 serie komen ik had de asus alleen geadviseerd, omdat deze een pci aansluiting heeft en de msi niet
ik had er al een ssd bij gedaan

als ik het goed heb ziet jouw lijstje er nu zo uit --> link (met het asus of msi moederbord)

Gran oke ik wou het even zeker weten :thumb:
thebopemmonkey draadloos.
Dan ga ik hem bestellen.
Maar ik denk dat ik later de ssd en de fan bestel.
Ik heb nog 2 laatste vraag (echt waar :D).
Kan mijn voeding stroom het wel aan hij heeft maar 500w.
Is het erg als ik de ssd en fan later bestel?
MVG Dennis

Op het moederbord zit geen draadloos dus ik zou dan toch voor de asus gaan als je de koeler later wilt bestellen moet je ook later gaan overklokken want dat gaat bijna niet met die standaard koelers en bovendien maken ze best veel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan