knoeier
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 feb 2004
hallo iedereen.
Mn pctje wordt bijna 3 jaar en ik ben van plan om ns serieus te gaan upgraden, een aantal dingen zijn al duidelijk, maar ik heb ook nog veel vragen. hopelijk kunnen julie mij helpen.
budget: 1000 euro liefst niet overschreiden.
wat wil ik houden:
*dvd writers
*voeding: 420 watt
*harde schijf: maxtor diamondmax 10 (250 GB) 16mb cache
*case: thermaltake armor ...
*geluidskaart: creative X-Fi fatality
* toetsenbord (logitech standaard internet keyboard)
*muis logitech mx 510
wat wil ik vervangen:
moederbord: asus p5Q3 deluxe
CPU: intel C2D E8400
geheugen: corsair 2X1GB 1600mhz DDR3
grafische kaart: ATI HD4870 512mb
monitor: LG 22" 2ms contrast: 5000/1
dit alles komt op 1002 euro.
wat zijn mijn bedenkingen:
*bij de datasheet van het moederbord staat overal op internet: geheugen: DDR3 2000mhz => wil dit zeggen dat enkel geheugen van 2000mhz ondersteund is en niets lagers? Dit zou me ten sterkste verbazen want zoveel geheugen is bijna onbetaalbaar.
*Is mijn voeding van 420 watt voldoende?
*ik ben nog aan het overwegen om 2 of meer kleine SATA schijfjes van rond de 80 GB( van pakweg 40 euro per stuk) te combineren om in RAID 0 te plaatsen. Wordt de snelheid dan bijna verdubbeld als je bvb van 1 schijf naar 2 schijven in RAID 0 gaat, of gaat het hier over een winst van slechts enkele procenten?
Of is het beter om gewoon 1 recente schijf te kopen, die ook al een beetje sneller is als mijn huidige?
80 GB klinkt misschien weinig, maar dit is enkel om mijn OS en games op te slaan, ik heb nog 1TB + 320 GB externe opslagruimte + 250 GB interne harde schijf over.
suggesties?
cheers
Mn pctje wordt bijna 3 jaar en ik ben van plan om ns serieus te gaan upgraden, een aantal dingen zijn al duidelijk, maar ik heb ook nog veel vragen. hopelijk kunnen julie mij helpen.
budget: 1000 euro liefst niet overschreiden.
wat wil ik houden:
*dvd writers
*voeding: 420 watt
*harde schijf: maxtor diamondmax 10 (250 GB) 16mb cache
*case: thermaltake armor ...
*geluidskaart: creative X-Fi fatality
* toetsenbord (logitech standaard internet keyboard)
*muis logitech mx 510
wat wil ik vervangen:
moederbord: asus p5Q3 deluxe
CPU: intel C2D E8400
geheugen: corsair 2X1GB 1600mhz DDR3
grafische kaart: ATI HD4870 512mb
monitor: LG 22" 2ms contrast: 5000/1
dit alles komt op 1002 euro.
wat zijn mijn bedenkingen:
*bij de datasheet van het moederbord staat overal op internet: geheugen: DDR3 2000mhz => wil dit zeggen dat enkel geheugen van 2000mhz ondersteund is en niets lagers? Dit zou me ten sterkste verbazen want zoveel geheugen is bijna onbetaalbaar.
*Is mijn voeding van 420 watt voldoende?
*ik ben nog aan het overwegen om 2 of meer kleine SATA schijfjes van rond de 80 GB( van pakweg 40 euro per stuk) te combineren om in RAID 0 te plaatsen. Wordt de snelheid dan bijna verdubbeld als je bvb van 1 schijf naar 2 schijven in RAID 0 gaat, of gaat het hier over een winst van slechts enkele procenten?
Of is het beter om gewoon 1 recente schijf te kopen, die ook al een beetje sneller is als mijn huidige?
80 GB klinkt misschien weinig, maar dit is enkel om mijn OS en games op te slaan, ik heb nog 1TB + 320 GB externe opslagruimte + 250 GB interne harde schijf over.
suggesties?
cheers