upgrade kit opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars97

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Beste helpmijers,

ik heb een pc met daarin een ssd waar windows op staat en een hdd voor mijn bestanden.
Nu heb ik een nieuw moederbord, processor en geheugen erin gezet, de rest is hetzelfde gebleven.
Ik verwachtte dat de pc gewoon weer op zou starten vanaf de ssd, en alles hetzelfde zou zijn, dit is niet het geval.
Als ik de pc opstart krijg ik geen optie om naar de bios te gaan, er staat alleen "press any key to enter the boot menu", daar heb ik maar 1 optie en dat is mijn dvd-lezer. Ik kan niet kiezen voor mijn ssd. Verder als ik de windows cd plaats en daarvan opstart gaat hij naar de windows setup maar dat wil ik niet, want windows staat al op de ssd.

Ik vind het raar dat ik niet naar de bios toe kan.
Weten jullie misschien wat ik moet doen? Is het wel mogelijk om windows weer van mijn ssd op te starten?
Alvast bedankt!

Mvg,
Lars

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je moederbord is zo essentieel dat je windows opnieuw zal moeten installeren en ik neem aan dat je tijdens het opstarten een toets in moet drukken om bij de bios te komen is bij elk moederbord vaak andere toets meestal del of f2

Ik probeer de stappen van de link te volgen, ik start de conputer op met mijn windows installatie disk, alleen als ik op "uw conputer herstellen" klik krijg ik de melding "deze versie van opties voor systeemherstel is niet conpatibel met de versie van windows die u probeert te herstellen". Dat is raar want het s de schrijf waarmee ik mijn windows heb geinstalleerd.

Als ik trouwens windows opnieuw probeer te installeren op de ssd krijg ik de melding: "de geselecteerde schijf bevat een mbr-partitielabel. Op efi-systemen kunt u windows alleen op gpt-schijven installeren". Betekent dit gewoon dat ik de schijf eerst moet formatteren alvorens ik windows installeer?

Ow, in de bios die op legacy zetten en de secure boot op disabled, voor de zekerheid.

En installeer W7 met alleen die SSD erin/eraan, later de eventuele andere schijven erbij hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan