Upgrade met clean install?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen

Hallo,
Ik wil upgraden naar Windows 7 van vista Home Premium. Als ik nu een keer een 64-bit nodig heb, kan ik met dat upgrade-pak dan ook de clean install uitvoeren?

Je bedoelt dat of je later vanaf 32 bits naar 64 bits kan gaan met de zelfde DVD?
Nee dit is onmogelijk want er zijn 2 soorten DVD's 32, 64 bits

Of bedoel je dat je vanaf vista 32 bit naar windows 7 wil?

En kan je je systeeminfo even geven?

Laatst bewerkt:
vista 64 bits? 64 bits kan je pc trouwens niet eens aan.

Los van het feit of de PC het al dan niet aankan. Is het mogelijk om een clean install uit te voeren met een upgrade DVD.

Ik heb het hier niet over een ANYTIME upgrade, maar gewoon een upgrade versie van Windows 7.

Je kunt gewoon een clean install starten met de upgrade DVD. HEt probleem is je serienummer. In het serienummer wordt onderscheid gemaakt tussen een Full product en een upgrade product. Dit kun je omzeilen door tijdens de clean install GEEN productkey in te voeren. Gewoon de installatie van windows voltooien.

Direct na de installatie van Windows ga je alsnog een upgrade installatie uitvoeren ( dus de installatie starten vanuit je vers geinstalleerde windows 7) Deze upgrade is puur formaliteit, maar heb je nodig om nu wel je productkey in te voeren. Daarna kun je windows gewoon activeren.

De productkey maakt geen onderscheid tussen taal versies en architectuur. Dus heb je een 32 bits upgrade DVD, dan kun je gewoon een 64 bits windows dvd van iemand lenen en activeren met je eigen productkey.

Dat kan hij wel (volgens upgrade advisor... RAM geupgrade naar 4Gb dus dat zou goed moeten gaan.

Dit klopt, daar is de upgrade advisor voor. Er kunnen geen garanties geboden worden, maar de upgrade advisor geeft een (heel) goed beeld van wat mogelijk is op je computer.

Let wel een upgrade van een 32bits naar een 64bits systeem en vice versa kan niet dus zal altijd een clean install moeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan