Upgrade naar 6-core of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
357
Hallo,

Ik heb nu een AMD Phenom X4 9950 Black Edition, 2,6 GHz.
Ik zat laats te kijken naar de CPU support van mijn moederbord (MSI DKA790GX Platinum).
Het is een AM2+ bord en er past nog alleen maar een 6-core op, de AMD Phenom II X6 1045T Boxed, 2,7 GHz.
Of een 2,8 maar die kost 40 euro meer dus de moeite helemaal niet waard.
Nou zat ik te denken om hem te upgraden, want het is nu of nooit. Straks is hij van de markt en kan ik niet meer zomaar aan een 6-core komen.
Zal ik er (met gamen) meer uithalen? Of is het slimmer om mijne over te klokken?

Gr,
Rajeev
 
als je doel gamen is dan kun je beter een phenom II x 4 960T aanschaffen meeste games ondersteunen geen 6 cores en hij is ook niet erg efficiënt
de Phenom II x4 960T kun je prima overklokken hij zou op dit moederbord met een bios flash naar versie 7550v1E.zip prima moeten werken
je kan em alleen hier nog krijgen klikerdeklik
 
Hmm maar dit is ook een Quad Core? Waarmee ga ik erop vooruit ten opzichte van mijn processor?
Ik kan de mijne ook overklokken, is ook Black Edition.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tjah is het nodig?
heb je last van lag?
is je videokaart nog up to date?

een overklok is alleen aan te raden als je ook echt last hebt van haperingen enz.
 
Hij is nog perfect hoor. Heb ook geen last van haperingen enzo. Probleem is mijn videokaart.
Daarvan wordt hij miss sneller. Misschien dat doen?
 
nou als je eerst eens je volledige pc specs opschrijft dan kan ik ook zien wat je hebt...
 
Behuizing: Antec Sonata III (incl. 500 watt voeding)
Moederbord: MSI DKA790GX Platinum
Processor: AMD Phenom X4 9950 Black Edition 2,6GHz
RAM: Corsair Dominator 4GB (2x 2GB banken)
Videokaart: Sapphire Radeon HD5450 (ga ik waarschijnlijk vervangen)
Harddisk: Samsung HD103UJ (1TB)
Optische Drives: Plextor PX-860SA (DVD Brander)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 32-bit

Misschien kan ik ook een upgrade doen naar een Phenom II X4 en hogere clocksnelheid?
 
als het doel gamen is dan is je videokaart het probleem de HD5450 is geen game kaart maar een workstation kaart
ik raad je aan om eerst maar je videokaart te upgraden...

ik weet niet welke games je speelt en wat je budget is maar voor een beetje BF3 heb je eerder een HD7770 of GTX550 nodig en dan praten we over medium settings
 
Hmm oke. Ik zit serieus te denken over een HD6870 of HD6850. Dan kan ik de meeste games verlopig wel goed draaien toch?
 
ik weet niet zeker of die processor op je moederbord werkt hij staat niet in het lijstje van supported processors
de Phenom II x4 960T wel...

even naar beneden scrollen dan kom je vanzelf tegen welke phenom II X4 hierin passen
klikerdeklik

en ja de HD6870 is prima
 
De 965 past er wel op, zie ik op de MSI site.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, maar dit zal wel een groot verschil maken toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
in combinatie met de videokaart ja zeker games zoals BF3 zul je op medium/high spelen
als je nog wat extra geld overhebt dan kun je ook voor een HD7850 kiezen dan kun BF3 met gemak op high spelen

maar je zult echt de videokaart moeten upgraden anders ga je geen verschil zien/merken
 
Laatst bewerkt:
Hmm oke dus zeker de moeite waard? En hij is wel echt beter dan mijn CPU toch?
Dus niet echt gebieden waarop mijn CPU beter is dan de 965?
 
je vraagt nu al een stuk of 3 x de zelfde vraag...
je zult het verschil pas merken als je programmas gaat gebruiken die echt gebruik maken van de processor
games zoals BF3 zullen dit wel doen dus ja dat ga je merken.
games zoals Call of Duty hebben vaak al genoeg aan een dual core processor hier zul je het dus niet merken.

maar de hoofd zaak is de videokaart als die niet goed is dan heb je niks aan een krachtige processor.

ga je totaal andere dingen doen zoals zware berekeningen doen dan zul je met de 965 zeer zeker sneller zijn
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan