Upgrade naar intel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Los-Cuentos

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Helloo

Mijn oom en ik zijn een server aan het maken en zitten nu te twijfelen.
Ofwel koopt hij gewoon componenten aan (AMD) om de server te bouwen.
Ofwel kopen we een Intel Mobo en CPU en gebruik ik die en gaat mijn AMD gerief in de server.

Dit zijn mijn gegevens nu:

AMD Phenom III 1090T:
http://tweakers.net/pricewatch/255687/amd-phenom-ii-x6-1090t-black-edition.html#tab:info
ASUS M4A89GTD PRO/USB3:
http://tweakers.net/pricewatch/254613/asus-m4a89gtd-pro-usb3.html#tab:info

Waar we aan gedacht hadden was het volgende:

http://tweakers.net/pricewatch/283256/asus-p8z68-v-pro.html#tab:info

en

http://tweakers.net/pricewatch/274631/intel-core-i7-2600k-boxed.html#tab:info

Mijn vraag is nu:
Als ik deze upgrade bega, is het de moeite waard?
Zullen mijn prestaties vel verbeteren?
Of ben ik beter met bij AMD te blijven.

Ik game vaak met mijn PC, dan denk ik aan GTA 4, COD MW2,...
Ik heb wel een HD6950 zitten maar die kan ik dan gewoon in die intel plaatsen he.

Graag jullie raad

lijkt mij vrij duidenlijk

stop de phenom II x6 1090T in de server
en gebruik de I7 2600K als game pc

de phenom x6 cpu is niet echt goed als het gaat om gamen
de games van nu kunnen niet alle 6 core's aanspreken en dan krijg je prestatie verlies
de i7 2600K is wel een monster cpu en aangezien jij de K + een Z68 moederbord gaat nemen neem ik aan dat jij van plan bent te gaan overklocken
de i7 2600K kan een OC halen van 5.4GHZ
de TJMax = 98C dat minus 25 graden dat betekent dat 72C graden is wat de i7 2600k kan hebben

en wat als ze wel de 6 cores gaan gebruiken?

en van overklokken ben ik niet echt thuis

Laatst bewerkt door een moderator:
helemaal gelijk. Daar moet je niet eens over nadenken ;-) al vraag ik me wel af wat je met een phenom x6 in een server wil doen :-P

overklocken is niets meer dan een goede aftermarket koeler kopen en een cijfer in de bios hoger zetten het is vrij simpel tegenwoordig
en de kans dat het verkeerd gaat ook klein
maar als je niet wilt gaan OC'en dan ben je beter uit met een standaard i7 2600 (k editie is puur voor overklockers bedoeld)

als game's dat wel gaan doen zal dat natuurlijk beter zijn hoewel mn keuzen dan alsnog bij de i7 2600 zit

Laatst bewerkt:
is dat maar zo simpel?
Had bij huidige PC een ASUS tooltje voor te overklokken en had ik eens getest en mijn 1090T was zo voor de vuilbak...
Dus de K2600 is een van de beste voor games?
Of zijn er nog betere in dezelfde prijsklasse?

laat ik het zo zeggen i7 2600K is overkill je hebt het niet eens nodig wil je op ultra high spelen...

een i5 2500 zou dat ook kunnen

dus met de games die ik speel en eventueel zou overklokken raadt je mij beter de i5 aan?

een i5 2500 zal de klus ook voor je klaren heb deze cpu zelf ook en werkt als een zonnetje
en je houd dan nog heel wat geld over je zou dan iets anders kunnen aanschaffen...

mag ik weten wat je spec's zijn van je game pc nu op dit moment?

ik raad aan je pc lekker zo te houden een een energie zuinige server te bouwen. een 6 core in een server is echt niet nodig en vreet stroom. Wat is het doel van de server.
Je kunt nu toch knap gamen? of niet soms?

ja nu presteert mijn pc goed, en voor server hadden we eerst een x955 in gedachten.
Is bedoelt voor gamehosts, webserver en ftp server.

dit zijn nu mijn specs

AMD 1090T
ASUS M4A89GTD PRO/USB3
Sapphire HD 6950 2GB
4TB ( 2x WD 1TB)
8GB DDR3 Patriot 1333 Mhz

voor gamehost heb je weinig rekenkracht nodig, wel veel geheugen, een atom zou nog voldoen :D
web/ftp server heb je wat opslag voor nodig maar ga geen sixcore gebruiken, dit is onnodig, vreet stroom en ga je toch niet gebruiken, tenzij je wetenschappelijke berekeningen gaat uitvoeren ;)
voor games is die sixcore wel ok, er zijn 2 cores die je niet gebruikt in veel games, maar wat maakt dat uit, in de toekomst komen er vast meer multicore toepassingen/games ;)

Laatst bewerkt:
Jij vindt de 6 core beter en misterstorm vindt de 2600 beter.
Welke is nu het beste?

wat bedoel je nou met gamehosts?
ga je zelf een dedicated server maken?
of alleen een web/ftp server?

de 2600 is beter alleen heb je het uberhaupt nodig?

Ja zou een dedicated server maken.
Mijn oom is iemand die graag het beste van het beste wilt maar binnen de prijs dan.
En als het echt simpel is en er geen gevaar in zit om te overklokken is dat goed voor mij die K 2600.
Wat de server betreft. Zoals ik al zei. Mijn oom wil graag het beste hebben.
Stroomverbruik speelt voor hem geen rol.
Ik zit in informaticabeheer en krijg die server om mijn kennis op uit te oefenen.
Ik denk toch voor de K2600 te gaan.

Denk wel dat dit de goede keuze is?

Alvast bedankt

nou kwa prestatie zul je dan geen enkel probleem krijgen
voor die server is extra ram wel aan te raden

en als je gaat overklocken en je hebt hulp nodig kun je in de overklocking thread een topic maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan