Upgrade naar Windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Hallo,

Ik heb onlangs een laptop gekocht met Vista Home Premium 32 bit. Deze komt in aanmerking voor een update naar Windows 7 Home Premium. Omdat deze laptop 4gb geheugen heeft wou ik graag de 64 bit versie. Of heeft dit voor 4 gb met windows 7 weinig zin? Sommige programma's ( geheugenchecks etc detecteren nu maar 2048mb of 3000mb. Waarschijnlijk omdat het niet geheel ondersteund wordt door Vista 32 bit?)

Nu is mijn vraag kan ik met deze upgrade, ook een geheel schone installatie van windows 7 doen? Ik heb op sommige internet sites gelezen dat zelfs met deze upgrade versie je zo vanaf een schone hd de installatie kon starten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Vriendelijke groet,

Aanpassing: Is het mogelijk om met de Windows 7 upgrade dvd de installatie te starten vanuit dos op een compleet lege harde schijf?]

Laatst bewerkt:
Zelf draai ik nu ook Windows 7 64-bit. Hiervoor draaide ik Windows Vista 64-bit én Windows 7 64-bit. Beiden op een andere harde schijf.
Windows vraagt dan, als je opstart, met welk besturingssysteem je wil starten. Dit is dus mogelijk ;)

Tegenwoordig draai ik alleen Windows 7 nog, had geen zin meer om steeds Windows 7 te moeten aanklikken :o

Heeft dit je vraag beantwoord?

Zelf draai ik nu ook Windows 7 64-bit. Hiervoor draaide ik Windows Vista 64-bit én Windows 7 64-bit. Beiden op een andere harde schijf.
Windows vraagt dan, als je opstart, met welk besturingssysteem je wil starten. Dit is dus mogelijk ;)

Tegenwoordig draai ik alleen Windows 7 nog, had geen zin meer om steeds Windows 7 te moeten aanklikken :o

Heeft dit je vraag beantwoord?

Allereerst bedankt voor de snelle reactie, maar dit is het nog niet helemaal wat ik bedoelde:

Ik hoef op deze laptop geen dualboot optie, ik wil gewoon windows 7 hierop hebben. Nu is mijn vraag of ik via deze upgrade Win 7 een schone installatie kan doen zodat vista eigenlijk helemaal gemeden/verwijderd word.

Ik heb op verschillende sites gelezen dat dit gewoon kon met deze upgrade dvd, alleen ben ik nu benieuwd of hier iemand er ook ervaring mee heeft.

Heb zelf geen upgrade gedaan. Ik weet wel, dat als je Windows 7 over Windows Vista heengooid hij Vista gewoon verwijderd ;)
Vista komt dan terug in het mapje: Windows.old

Als je Vista helemaal weg wil hebben verwijder je de mapje gewoon ook weer. Dan ben je er vanaf. Met een upgrade cd lijkt mij dat helemaal logisch. Micorosoft is dan ook weer niet zo dom dat ze je een upgrade cd geven en Vista dan ook nog laten staan lijkt mij ...

Heb zelf geen upgrade gedaan. Ik weet wel, dat als je Windows 7 over Windows Vista heengooid hij Vista gewoon verwijderd ;)
Vista komt dan terug in het mapje: Windows.old

Als je Vista helemaal weg wil hebben verwijder je de mapje gewoon ook weer. Dan ben je er vanaf. Met een upgrade cd lijkt mij dat helemaal logisch. Micorosoft is dan ook weer niet zo dom dat ze je een upgrade cd geven en Vista dan ook nog laten staan lijkt mij ...

Kijk dat is handig om te weten, maar ik wil het liefste ook geen upgrade naar windows 7 doen. Maar deze upgrade dvd blijkt ook op te starten na het bios scherm, en daarna de computer te formateren en daarna windows 7 op te zetten. Weet u ook of dit lukt met deze dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan