upgrade naar windows7, hoe verder met windows live mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik wil upgraden naar windows7, ik kreeg van dell een upgradepakket.
bij de setup zie ik dat windows live mail niet 'meegaat' onder windows7, de bestanden en zo blijven wel bewaard.
voor mij is mail heel belangrijk. wat kan ik doen om na de installatie van windows7, toch weer bij e-mail te kunnen? moet ik apart pakketje aanschaffen?
graag verneem ik
groet
htil

Heb je het nu over Windows Mail of Windows Live Mail??

exporteren

Hoi,

Voordat je gaat upgraden, exporteer je uit WLM je gegevens, naar - bijvoorbeeld - een USB-stick.
Let op: voor contactpersonen moet je dat apart doen door eerst op Contactpersonen te klikken en ze daarna te exporteren.

Na de upgrade installeer je opnieuw WLM (als dat tenminste nodig is ....) en importeer je hierna deze gegevens weer.

Je hebt in elk geval - hoe dan ook - een backup gemaakt. Baat het niet, schaden doet het in geen geval

begrijp; ik het goed dat je dit exporteren uit veiligheidsoverwegingen doet?
maar probleem zou zijj, volgens de setup-hanleiding- dat WML ergens geen deel meer van uitmaakt (vraag mij niet wat) en dat je dus niet probleemloos met de oude WML kunt blijven werken. Of snap ik het allemaal niet goed

Maak voor de upgrade voor alle zekerheid even een backup van je emails, adresboek en instellingen.

Daarna upgraden naar Win 7

Daarna Windows Live Mail weer installeren en de backup terug zetten

begrijp; ik het goed dat je dit exporteren uit veiligheidsoverwegingen doet?
maar probleem zou zijj, volgens de setup-hanleiding- dat WML ergens geen deel meer van uitmaakt (vraag mij niet wat) en dat je dus niet probleemloos met de oude WML kunt blijven werken. Of snap ik het allemaal niet goed

Tot en met Vista werd er een mailprogramma meegeleverd (Outlook Express of Windows Mail).
Vanaf Win7 moet je dat apart installeren.
Dat kan zonder problemen
MrMusic herhaald slechts mijn advies.

Laatst bewerkt:
Tot en met Vista werd er een mailprogramma meegeleverd (Outlook Express of Windows Mail).
Vanaf Win7 moet je dat apart installeren.
Dat kan zonder problemen
MrMusic herhaald slechts mijn advies.

Dat had je zelf weer verwijderd, vandaar...............

instellingen backuppen

Maak voor de upgrade voor alle zekerheid even een backup van je emails, adresboek en instellingen.

Daarna upgraden naar Win 7

Daarna Windows Live Mail weer installeren en de backup terug zetten

hoe kan ik instellingen backuppen?
groet

over naar windows7 wat en hoe e-mails en instellingen backuppen

hoe kan ik instellingen backuppen?
groet

als ik windows7 wil installeren, moet ik dus backup maken van e-mails. ik neem aan dat windows live daar een makkelijke mogelijkheid voor heeft. maar waar? en hoe backup ik instellingen en welke dan?
graag hoor ik
alvast dank
htil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan