Upgrade niet gelukt van Vista naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik heb een pc met Vista erop. (ook SP2)
Als de pc opgestart is stop ik de Windows 7 upgrade schijf erin. (gekocht)
Halverwege de installatie krijg je een blauw scherm waarop staat dat de vorige versie er weer op is gezet om schade aan de pc te voorkomen. Controleer je harde schijf op fouten enz. (ik heb de harde schijf al met CHKDSK gecontroleerd)
Hierna moest ik de installatie nogmaals proberen.
Helaas krijg ik steeds het blauwe scherm te zien.

Als ik nu de pc opstart krijg je, wat normaal is, een zwart scherm met allerlei gegevens. Dan stopt hij even bij een scherm waar het volgende staat:
- Windows Setup
- Microsoft Windows Vista

Als je niets doet gaat hij met de bovenste verder en krijg je op een gegeven moment weer het blauwe scherm.
Klik je snel op de onderste, dan start hij goed op en kun je verder werken met Vista.

2 Vragen:

1. Hoe kan het dat ik Windows 7 niet kan installeren? (ik heb al een online compatibel scan gedaan en deze was goed)
2. Mocht de installatie van Windows 7 niet lukken hoe los ik het probleem op dat hij steeds de bovenste regel (Windows Setup) pakt ipv de onderste juiste regel?

is die win 7 een upgrade dvd??
maar volgens mij kan je daar gewoon een installatie mee doen ,maar ik ben er niet zeker van
dus zonder upgrade maar een gewone installatie :o

Dat kan inderdaad ook met de upgrade DVD.
En het is eigenlijk ook aan te bevelen om een schone installatie te doen.
De oude gegevens zijn dan over te zetten met easy transfer
Wat wel blijft staan is het feit dat de installatie steeds vastloopt, dat zou niet moeten.
Een upgrade lukt niet als er een 64bit versie over een 32bit gezet wordt, of andersom.
Verder zou ik op dit moment niet weten waarom de de upgrade niet lukt.
installatie hulp

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan