Upgrade: nieuwe gpu, cpu of beide?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Hallo allemaal, het is alweer enige tijd geleden dat ik hier geweest ben, maar ik wilde graag wat advies met betrekking op het upgraden van mijn game pc.

Mijn vraag: mijn vriendin heeft een pc met een i5 3570 processor en een gtx650ti videokaart. Ik zelf heb een i7 2600k met een gtx560ti. Een game die wij beide spelen draait enorm goed op haar pc (60 fps op v synch met de hoogste settings) terwijl datzelfde spel op mijn pc een stuk minder goed draait, zelfs op lagere settings.

Mijn vraag is redelijk eenvoudig: als ik mijn pc wil upgraden, zou een nieuwe videokaart voldoende zijn, of moet ik ook gaan kijken naar een nieuwe processor? Wat voor videokaart (mid range) raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Heel vreemd dit, want de videokaarten zijn ongeveer even krachtig. De enige verklaring dan zou kunnen zijn dat je hyperthreading in de weg zit in de game. Welke game gaat het precies om?
Hoeveel werkgeheugen hebben beide computers?

Wat jouw pc betreft: met de informatie die je nu gegeven hebt zou ik inderdaad aan een upgrade van de videokaart te denken ;)

Het gaat onder andere om guild wars 2, hyperthreading werkt hier inderdaad niet, maar volgens benchmarks zou dot weinig verschil moeten maken. Het werkgeheugen is in beide pc's hetzelfde 8gb, 1333)

Dat is vreemd dan, want jullie pc's zijn redelijk gelijkwaardig wat dat betreft. Heb je al geprobeerd om de drivers te updaten/opnieuw te installeren?

Ja, heeft niet veel uitgehaald maar ik ga het nogmaals proberen. Als ik zou kijken naar een andere video kaart, heb ke een advies?

Dat is 100% afhankelijk van het budget. Daarbij moet je ook altijd rekening houden met of dat de voeding het aankan.

Ik denk dat de voeding flink wat aankan, vooral omdat videokaarten steeds zuiniger worden. Budget: 350-500 euro voor videokaart. Maar uiteindelijk wil ik kijken of ik alles moet upgraden of dat een videokaart upgrade voldoende is.

okee bedankt tot dusver, ik had zelf ook een oog op de gtx970, denk je dat het verschil het geld waard is (mede met het oog op mijn huidige configuratie?). vind het namelijk wel zonde om 350 euro uit te geven voor een gtx970 als het verschil minimaal is of als de prestaties vervolgens enorm beperkt worden door de cpu.

Nee, de prestaties worden niet beperkt door de cpu, die is nog krachtig genoeg :thumb:

Ik verwacht dus dat je er flink op vooruit zal gaan wat games betreft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan