Upgrade / Nieuwe Videokaart voor game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csi Nom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo Allemaal,

Wegens eerdere goede ervaringen en aanschaffen van onderdelen via deze site, nogmaals een verzoek.
Ik heb een aantal computers draaiende op dit moment, maar wil 1 van deze computers upgraden tot game pc.
Het gaat om:

Moederbord: Gigabyte 965P - DS3
Intel Core 2 DUO CPU E6850 3.00Ghz, 2.00 GB
ATI Radeon X1950 GT
Harde Schijf: Seagate 500 gb
Windows XP Home

Is een totale upgrade nodig (voor bijvoorbeeld COD black ops) of is de aanschaf van een nieuwe videokaart voldoende? Momenteel kan het spel (black ops) wel gespeeld worden, maar dan is er wel lag. Bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart nog voorkeur voor PCI, PCI-e of maakt dit niet uit?

Ik hoor het graag,
Mvg
Manon

Wat is je budget? Ik vind de processor aan de lage kant worden trouwens.

Inderdaad is het eigenlijk onverstandig om nu nog te gaan investeren in dat barrel.:) Een nieuwe desktop is verstandiger, want de HDD is volgens mij ook niet meer de snelste (en misschien wil je ook iets breder?) die processor is volgens mij ook niet meer goed binnenkort (om snel te werken en alle games op high te spelen) ook het ram draait nog op DDR2. Als je nu upgrade zul je er nog wel redelijk mee kunnen gamen ;) Maar dan mag je je afvragen voor hoe lang. Ook zul je waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig hebben, zoals eerder werd gezegt door firestorm. Wat houd je over ? De kast, en misschien vind je nog een oude IDE brander/ misschien SATA al heb je geluk.

Laatst bewerkt:
dat klopt lord4163 maar voor alleen BO is het wel een oplossing,
maar als je nog meer (zwaardere) spellen wilt draaien gaat het wel problemen geven dus is het het niet waard

Bedankt voor alle snelle reacties.

Ik wil eigenlijk zo rond de 200 euro max uitgeven. Heb net een nieuwe van 1300 euro gekocht, en wilde deze computer gewoon wat oplappen. Ik snap dat het door jullie als 'barrel' wordt gezien, maar het eingelijk 1 van de nieuwste hier hahahaa.
Techniek gaat hard zullen we maar zeggen.
Verder wilde ik graag weten waar ik kan vinden hoeveel watt voeding ik heb in de pc (pc wizard laat het niet zien?). Verder nog de vraag over PCI, PCI-e, hoe weet ik of ik de kaart kwijt kan? Moet ik nog extra koeling aanschaffen?
En de processor? Welke zou ik dan moeten aanschaffen? Jullie idee is dus eigenlijk een hele nieuwe game pc?

Inderdaad, elk jaar, of 2 word de snelheid verdubbeld. Barrel was misschien het verkeerde word maar hij is niet heel goed meer. Ja je kunt hem upgraden, maar over 1 jaar zul je de nieuwste games niet meer kunnen spelen, of misschien wel maar op slechte kwaliteit.

Ok, stel je voor dat ik hem nu wil upgraden voor rond de 200 euro, wat raden jullie dan aan? Ram + videokaart (PCI of PCI-e??). Ik zag dat je voor 100 euro al wel een aardig kaartje hebt? Voorkeur ligt bij ATI want met Nvidia heb ik niets anders dan problemen. Dan kan ik er in ieder geval nog even mee vooruit, en vervangen we hem op termijn weer voor de nu slechtste computer hier.

Inderdaad is het eigenlijk onverstandig om nu nog te gaan investeren in dat barrel.:)

Sorry hoor, met alle respect, maar echt een beetje onzinnig om deze pc een BARREL te noemen!
met:
Moederbord: Gigabyte 965P - DS3
Intel Core 2 DUO CPU E6850 3.00Ghz, 2.00 GB
Harde Schijf: Seagate 500 gb
is helemaal niks mis.

Daarbij inderdaad een betere videokaart kan TS best nog een tijdje vooruit.

Het lijkt wel mode hier om iedere pc die iets ouder is dan de allernieuwste hardware, gelijk maar af te kraken en te zeggen dat deze geheel vervangen moet worden!

Deze PC zou een totale upgrade moeten hebben om hem lekker te laten lopen op COD Black Ops.

Denk aan een: Nieuwe Processor, Sneller Geheugen (Niet sneller erbij kopen maar nieuwe) en een Videokaart.

Ik heb mijn Intel Core 2 Duo met 2GB upgegrade met een 9800GT en nogsteeds is hij traag in games. Dus alleen een nieuwe videokaart zal niet helpen om black ops soepel te laten lopen.

@lord4163
Jou reactie slaat nergens op, ik ben het wel met mrmusic eens. Maar zo erg is deze computer nou ook weer niet. Sorry voor de dubbelpost!

Edit: Watt kan je vinden in de binnenkant van je computer op de voeding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Lord4163 lees nou eens de vraag van de TS???
''stel je voor dat ik hem nu wil upgraden voor rond de 200 euro, wat raden jullie dan aan?''
dan hoef je ook niet zo te reageren... (niet ***lig bedoelt)

mag ik weten welke revision dit moederbord is?
als jij rev 3.3 hebt kun je nog prima core 2 quad q8400 aan

het lijkt er op van wel sinds alleen de Rev 3.3 moederbord de E6850 cpu ondersteund maar wil tog zeker zijn

en dan zou een nieuwe cpu + extra ram zeker een goede upgrade zijn
de 9800GT zou black ops prima aan moeten kunnen

En ook kun je eens kijken voor tweedehands spullen, volgens mij kosten Quadcore's nog of alweer belachelijk duur, nieuw dan (in vergelijking met recente processoren). Op marktplaats vind je nog wel eens leuke dingen voor weinig krijgen, zeker deze spullen (vergeet helpmij niet). :)

Laatst bewerkt:
ze kosten 135 euro nieuw tis wat aan de dure kant maar zeker betaal baar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan