Upgrade, of nieuwe pc 800ish euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacob76

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
7
Ik ben bezig om m'n oude pc te upgraden, eventueel een compleet nieuwe te bouwen.

Wat ik heb:

asrock b85m pro4
Intel i3-4130
Sapphire R7 260X 2GB GDDR5 OC
Seasonic G-360 power supply
Cooler Master N300
een standaard 500gb HD, geen idee welk merk.
Kingston 4G Ram

Nu kreeg ik eerder te horen dat als ik dit moederbord wil behouden de Xeon E3-1231v3 de beste processor is.
Aantal nodige upgrades kwam ik uit op:
pcbuild.png
Hier zit nog geen processor bij want ik weet niet of het heel slim is dit moederbord te behouden. Het geheugen is volgens mij niet perfect voor het moederbord dat ik heb, maar dat heb ik gekregen van een vriend die een miskoop gedaan had, valt dus ook niet binnen mijn budget. De kast zou er eventueel ook nog vanaf kunnen, kan altijd de N300 blijven gebruiken tot ik alsnog een nieuwe koop.

Ook vraag ik me af of de Power Supply alles wel blijft trekken.

Alvast bedankt.
 
Gezien je wenslijst ga je gamen?
Denk dat je problemen krijg met je gekozen geheugen in combi met deze mobo.
Een xeon processor is naar mijn idee niet geschikt voor gamen, eerder een i5 of i7.
 
Idd, een i5 met 8GB is voldoende, de videokaart moet het meeste doen.

Wie adviseerde je een Xeon? die zijn voor werk stations of servers.

Wat is je budget?
 
Budget ligt rond de 800 euro,
Puur even uitzoeken welke i5 de betere keus is dan. de Xeon werd aangeraden via een "vriend" op steam, was volgens degene de beste keus voor dit moederbord.

Nou is ook dit geheugen al in huis hier, hoeft dus niet meegerekend te worden met m'n budget. Zou een ander moederbord een slim idee zijn? Zo ja als dat geen Micro-ATX is valt die Corsair kast ook uit natuurlijk.
 
Ow, kon die "800ish" niet echt thuisbrengen.

Tis al wat achterhaalde hardware maar met een i5 en een GTX 970 b.v. kan die nog wel een paar jaar mee.

Een minimaal 500Watt voeding erbij zou fijn zijn.
 
De 800ish was ook een beetje onduidelijk, excuus.



Denk dat je problemen krijg met je gekozen geheugen in combi met deze mobo

Maar dit gaat volgens jou geen problemen opleveren? Aangezien je aangeeft dat die nog wel even mee kan.
 
Ik heb een i5 4690 besteld, samen met een MSI Radeon R9 390 en een sterkere PSU.
SSD moet ook morgen al binnenkomen. Heb besloten om nog maar even te doen met het moederbord, kan die altijd nog vervangen in de nabije toekomst.

Bedankt voor de hulp iedereen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan