Upgrade PC - 100/125 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexanders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
hallo,

Ik wil graag mijn videokaart upgraden, mijn huidige videokaart is een on-board ATI Radeon HD3200

Mijn huidige systeem is een Acer Veriton M420
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ 2.7gHz
Ram Geheugen: 4GB

Als ik het goed heb gezien heb ik een open PCI-e 2.0 slot
en heeft mijn voeding 300watt

Ik draai op een Windows Vista Business 32-bit OS

Zelf had ik deze kaart in gedachte: http://azerty.nl/8-2961-258089/sapphire-radeon-hd-5450-graf.html

nou weet ik niet of ik hiervoor ook een nieuwe voeding moet aanschaffen, zo ja. enkele suggesties?

Ik wil mijn systeem upgraden zodat ik Diablo 3 zonder enige problemen zou kunnen draaien.

alvast bedankt.

je zit kwa processor kracht ook al op het minimum
verder zal die videokaart ook niet voldoen deze is te zwak

ik heb hier te recommended systeem spec's voor diablo 3

Windows® Vista/7 (latest service packs)
Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 5600+ 2.8 GHz
NVIDIA® GeForce® 260 or ATI Radeon™ HD 4870 or better ( even ter verduidelijking de HD5450 is NIET beter dan een HD4870)
2 GB RAM

en daar zit jij onder...
dus wil jij zonder lag gaan spelen dan zul je eigenlijk een nieuwe systeem moeten aanschaffen

Laatst bewerkt:
je cpu is behoorlijk zwak , nog niet eens de minimum van wat de spellen willen nu.
Je voeding is te zwak .. maar 300 watt
Videokaart is ook niks :/
Al met al kom je toch uit op ong 300 euro voor je upgrade ( mischien zelfs meer ) of mischien wat minder .

enigste wat je kan doen zonder geld te verspillen is je cpu overclocken.

Met die voeding raadt ik een HD6670 GDDR5 aan. Deze is vrij krachtig. Wil je beter, zul je een Corsair CX430 + HD6850 aan moeten schaffen, maar dan wordt de CPU weer de bottleneck. De HD6670 lijkt me het best haalbare.

De minimum specs haal jij trouwens met 3 vingers in de neus met die hardware die je nu hebt + HD6670 GDDR5.

Ik ben het eens met Para. (Of je moet 2de hands spullen gaan sprokkelen.)

Je zou eventueel nog windows 64bit kunnen installeren om je 4GB volledig te benutten.
32bit kan max 3.2GB aan :) alle kleine beetjes helpen

je zit kwa processor kracht ook al op het minimum
verder zal die videokaart ook niet voldoen deze is te zwak

ik heb hier te recommended systeem spec's voor diablo 3

Windows® Vista/7 (latest service packs)
Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 5600+ 2.8 GHz
NVIDIA® GeForce® 260 or ATI Radeon™ HD 4870 or better ( even ter verduidelijking de HD5450 is NIET beter dan een HD4870)
2 GB RAM

en daar zit jij onder...
dus wil jij zonder lag gaan spelen dan zul je eigenlijk een nieuwe systeem moeten aanschaffen

Ik heb al deelgenomen aan de open beta van 2 weken geleden en op de laagste graphics en windowed mode (1024-768 res) heb ik met lichte lag kunnen spelen.

Met die voeding raadt ik een HD6670 GDDR5 aan. Deze is vrij krachtig. Wil je beter, zul je een Corsair CX430 + HD6850 aan moeten schaffen, maar dan wordt de CPU weer de bottleneck. De HD6670 lijkt me het best haalbare.

De minimum specs haal jij trouwens met 3 vingers in de neus met die hardware die je nu hebt + HD6670 GDDR5.

Ik heb gekeken naar deze videokaart en zal hem denk ik morgen gaan halen, of bestellen via internet.

Dank u.

EDIT: Ik heb deze kaart aangeschaft en tot nu toe geen problem met mijn voeding en het spel. Bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan