Upgrade PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

joram

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Berichten
777
Hoi

Na enkele weken werken heb ik wat geld en nu zou ik graag mijn pc'tje wat upgraden... Wat denken jullie? Btw, ik wil AMD, geen intel, intel is te duur. Mijn budget is max. +-200€. O ja, dit moet allemaal in mijn oude case met de rest van mijn oude onderdelen kunnen, check mijn systeemspecs. Hoeveel is het voor Rams?

Ik had het volgende op het oog:
Mainboard: ASUS A7N8X (AMD- NForce2- Dual Channel DDR400-5.1 SND -U133-USB 2.0-FSB400) € 89

CPU: AMD Athlon XP 2600+ Boxed € 109


Alvast bedankt voor jullie advies
:)
Joram
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je nu dan voor pc? Je kan het beste er ook geheugen bij kopen dan heb je alles in 1 keer een stuk sneller. Als je nu bijv een P3 hebt met SDram hebt moet je sowieso nieuw geheugen kopen want tegenwoordig is er DDR.
 
Natuurlijk koop ik ook nieuw geheugen, check mijn Pc-specs, videokaart wacht iknog mee.

greetz
 
Dan past het dus niet binnen je budget, omdat je ook nieuw geheugen nodig hebt. Die FSB400 is ook wat overdreven voor de processor die je hebt gekozen.
Het is een mooi bordje, maar als je nu kiest voor een nog goedkopere processor (2200+ of 2400+) kun je ook nog wat PC3200 geheugen kopen. En dan over anderhalf jaar een nieuwe processor die beter gebruikt maakt van je moederboard, de 3400+ zal dan wel in de uitverkoop zijn:D. Lijkt mij een mooi upgrade-pad.

Jammer van je video, heb je al eens gedacht over geintegreerde video op je moederbord? ASRock K7VM4 of K7VM2, spotgoedkoop en betere video dan je nu hebt. Niet zoveel upgrade mogelijkheden echter.
 
Riddertje, bedankt voor je reactie :)
Meestal heb je dan ook inbegrepen geluid en netwerkkaart zeker? Zou ik liever niet hebben. O ja ik klamp me wel vast aan die 2600 :d. Ik wil namelijk een pc die weer een hele tijd meegaat. Liefst toch weer een 3 jaar. Welke FSB moet ikd an hebben. Kan je me de verschillen uitleggen? PC3200? Wat is het verschil tussen die soorten.. vroeger bestond alleen pc133 en pc100, toen was het wat makkelijker :confused: Heb net gekeken naar de prijzen van Asrock en het is belachelijk laag! :eek: Zijn dit ook wel goeie borden?

greetz
 
Laatst bewerkt:
VGA Chip Integrated ProSavage8 3D Graphic
Memory Default 32MB ==>is dit de onboard videokaart? :confused: 32MB lijkt me toch wat laag :( Daarom heb ik iets samengesteld met een beter mobo van Asrock.

Voeding 300WATT: 20 euro
Amd athlxp 2600+: 110
Asrock K7VM4 : 60 euro (max prijs van pricewatch)
DDR 266/333 : 65 euro (+-)
============= 255 euro==================
Die 65 euro voor de rams hoest ik later op maar ik koop al de rest, zo zit ik maar aan 190 euro in totaal en kan ik nog wat blijven verder werken met m'n oude rams.
http://www.asrock.com/product/product_k7vm4.htm voor het mobo.

greetz
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je keuze! Ik weet niet of je de laagste prijzen hebt gevonden maar daar kom je wel uit. Die Asrock-bordje zijn trouwens best wel goed, het is het budgetmerk van ASUS! En inderdaad, de K7VM4 kan wel 64 MB voor videogeheugen gebruiken.
Het zou me echter zéér verbazen als je je huidige SDRAM in de DDR-slotjes kunt duwen...Ik ben bang dat je dat toch echt nieuw zal moeten kopen.
 
Bij de K7VM2 heb ik wel sloten voor SDRAM, maar bij die andere niet. Nu, ik ga nog wat doorsparen en ik koop dan de rams er wel bij... :) Nog één vraagje: Kan ik later nog een andere videokaart bijsteken?

Bedankt voor je hulp! :)
 
Ik volg je eigen linkje naar de specificaties van de K7VM4...

Ja hoor, gewoon een AGP 8X -slot, passen alle hedendaagse videokaarten in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan