Upgrade PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter97

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Hallo,

Ik ben van plan mijn computer te gaan upgraden.
De computer is al erg oud, een Dell dimension 4550.
Nu wil ik er graag een nieuw moederbord, een nieuwe processor, een nieuwe RAM en een nieuwe data-opslag.(de oude harde schijf had geen SATA)
De voeding die nu in de CPU zit is maar 250 Watt. Daarom moet is waarschijnlijk ook een nieuwe voeding in. Tevens zitten in de PC ook een DVD en CD-rom speler.
In deze link staat mijn wenslijst. In de wenslijst staan een hdd en een ssd, maar ik ga er maar 1 van de twee kopen. Wenslijst
Ik had ook nog een vraagje over de processor. De processor in mijn wenslijst is BOXED. Moet hier dan ook nog koelpasta bij?
En zit er ook een thermal pad bij de processor.

De maat van het moederbord is microATX, volgens mij past dit in de kast van de dimension 4550, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb geprobeerd op google wat te vinden, maar ik zag daar niets staan.

Als laatste heb ik nog een vraag over de RAM. Past elke RAM gewoon op elk moederbord?

Alvast bedankt,

Peter

Nee, losse onderdelen kosten een stuk minder.
Anders moet ik ook nog een kast kopen, een dvd en cd speler.
Ik heb zelf ook al een ethernetkaart en een audiokaart.
En daarnaast vind ik het ook leuk om zelf een pc in elkaar te zetten.
Dus een compleet nieuwe pc is geen optie.

Groeten Peter

Ik zou gewoon voor een nieuwe pc gaan, de kun je ook zelf in elkaar zetten. zo'n kast van een dell dimention ziet er niet bepaald modern meer uit. En voor een paar tientjes heb je een prachtige case. Wat voor dvd speler heb je ? Is dat een sata speler?

Ik denk dat het toch een beter keuze is om een kant en klare pc te kopen, of deze in elkaar te laten zetten door een pc winkel.
Dat over die koelpasta, een boxed cpu bestaat uit een CPU, en een CPU Koeler. bij die standaard koelers zit op de koeler al een dun laagje koelpasta, dit noemen ze thermal pads.

Over dat geheugen, bij de fabrikant van het moederbord is altijd een lijst te vinden van welk geheugen goed wordt bevonden bij het moederbord, dat wil niet zeggen dat ander geheugen perce niet werkt. Alleen dat zij dat niet hebben getest.

Heb je een budget? En vertel eens wat je allemaal met je nieuwe pc wilt gaan doen.

Nee, losse onderdelen kosten een stuk minder.
Anders moet ik ook nog een kast kopen, een dvd en cd speler.
Ik heb zelf ook al een ethernetkaart en een audiokaart.
En daarnaast vind ik het ook leuk om zelf een pc in elkaar te zetten.
Dus een compleet nieuwe pc is geen optie.

Groeten Peter

die cd speler/dvdspeler audio kaart en lan kaart kun je weg gooien
de cd/dvd speler heeft waarschijnlijk het oude IDE aansluiting wat niet meer gebruikt word
verder komen heden daagse moederborden met onboard geluid en netwerk aansluitingen dus heb je die kaarten niet meer nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan