Upgrade PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokertjuhh

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Ik dacht eraan om mij CPU te upgraden, omdat ik vooral arma 2 en 3 speel en het cpu heavy games zijn. Mijn vraag is welke CPU de beste op het moment is voor een prijs rond 400 euro. Het gaat vooral erom dat het goed werkt met arma 2 - 3, ik snap dat ik geen 60 fps zal krijgen vanwege de slechte optimisation van de game. Mijn oude CPU is een i5 3450.

Ook heb ik nog de oude koeler van me i5 3450, kan ik die gebruiken en een trayed cpu kopen of is het beter om een boxed te kopen?

Rest van specs
Corsais CS750M
ASrock B75 Pro3
8GB Ram
GTX 770 4 GB

Ik heb de systemeisen van het spel even bekeken en idd. de processor zou de bottleneck kunnen zijn.
Als je op deze pagina naar beneden scrollt, dan krijg je alle 1155 socket processors te zien. Vanzelfsprekend ga je voor een I7 of zo en dan een wat duurdere, want -door de bank genomen- hoe duurder, hoe sneller.
Zoek de snelste en degene die jij het beste bij je budget vindt passen, uit en laat die erin zetten.

Laatst bewerkt:
Lol, een socket 1150 CPU past alleen met een hamer in een socket 1155 moederbord....
http://www.asrock.com/mb/Intel/B75 Pro3/?cat=CPU
Deze kunnen erin.

En de verschillen qua snelheid zijn vrij klein met wat er voor dat bord is te krijgen, een i7 voor games zal echt niets toevoegen, die threads worden dan toch niet gebruikt.
Vraag mij af of die games wel die 4 cores gebruikt van die i5, vaak gebruiken ze er maar 1 of 2.
De reviews van de 4770K waren vooral dat het duur was en dat de koeling luid kan zijn. Bij de 4790K is de koeling erg slecht
link graag.
Ligt er maar aan welke koeler je erop zet en de airflow in de kast is, heeft weinig met de CPU zelf te maken, die produceert alleen warmte.

Vrees dat je gewoon een CPU ervoor gaat aanschaffen, succes ermee.

Ik heb al verschillende dingen gebruikt om me cpu meer te gebruiken. Hij gebruikt alle 4 de cores met ongeveer dezelfde lading. Nog steeds krijg ik lage fps+veel drops.

http://tweakers.net/pricewatch/305698/intel-core-i7-3770-boxed.html Deze past er wel in, maar verschilt niet zoveel met die ik nu heb en zal denk ook niet veel verschil leveren.

link graag.
Ligt er maar aan welke koeler je erop zet en de airflow in de kast is, heeft weinig met de CPU zelf te maken, die produceert alleen warmte.
Dat had ik snel opgemaakt uit de reviews van tweakers. Dit gaat over de stock koeler.

Denk dat je bedoelt een moederbord ervoor aanschaffen, dit zal het dan wel veel duurder maken en weet niet of het het waard is.

Frequentie is eigenlijk niet meer zo belangrijk, gaat om de IPS.
https://en.wikipedia.org/wiki/Instructions_per_second
Er zijn ook Intel CPU's met 6 en 8 cores.:eek:
https://azerty.nl/8-6127/-socket-2011-3.html
Leuke prijzen, als je de jackpot wint.......

Zou doorsparen voor een algehele upgrade naar een Skylake CPU en DDR4 geheugen, dat kan een aantal procenten sneller zijn.

Maare, je hebt het zowel in single en multiplayer?
Indien alleen bij de laatste zou je aan de verbinding kunnen gaan denken.

@jokertjuhh : even voor alle zekerheid : je hebt door dat de 2 die jij linkte / postte voor een andere socket zijn en dus NIET voor de socket van het moederbord dat in jouw machine zit?

Ja die kunnen alleen als ik een andere moederbord erbij zou halen. Had 1155 met 1150 door de war gehaald

@langepier natuurlijk is de fps in singleplayer hoger, hoe bedoel je verbinding? Verbinding maakt toch niet uit voor FPS.

@gast0225 De 2 processors die ik gevonden had passen niet in het moederbord dat ik nu heb? En die op die site van jou stonden verschillen volgens mij niet zo heel veel.

Behalve dan dat ze voor 'jouw' socket zijn, in tegenstelling tot die jij geslecteerd had.

Ja weet ik, maar dan is het mischien beter om nu niks uit te geven en er gewoon mee leven. Dan 300 euro uit te geven en weinig verschil te hebben?

@langepier natuurlijk is de fps in singleplayer hoger, hoe bedoel je verbinding? Verbinding maakt toch niet uit voor FPS.

@gast0225 De 2 processors die ik gevonden had passen niet in het moederbord dat ik nu heb? En die op die site van jou stonden verschillen volgens mij niet zo heel veel.
Indien met multiplayer de verbinding stagneert kun je van die dropouts krijgen, ipp heeft de fps van de grafische kaart niets met de internet verbinding te maken maar als er de info niet snel komt begint de boel ook te stotteren.
In WOW b.v. met een 25 man raid......

hmm, de server waar ik vooral op speel is een 80 man server, hij ligt wel in US, dus de verbinding is niet de beste.

die i5 3450 is nog behoorlijk nieuw en zou ieder spel gewoon aan moeten kunnen inclusief arma 2 en 3
heb zelf ook Arma 3 gespeeld op een i5 2500K op 3.2Ghz deze is trager dan jou cpu maar ik kan dit spel wel gewoon op max draaien (1080P met GTX680)

dus lijkt me sterk dat het aan je cpu ligt.

Laatst bewerkt:
Hmm, opzich speel ik vooral op een best wel modded arma 3 server, dus daardoor heb ik zowiezo al mindere performance. Ik heb al een heleboel guides op het internet gevolgd, maar met geen geluk. Waar zou het dan aan kunnen liggen? Of wat kan ik doen om het beter te laten lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan