Upgrade Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronschool

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2003
Dag Mensen!!!

Heeft iemand hier ervaring met adapters die van een slot 1 een socket 370 maken?

En welke factor bepaald nu eigenlijk tot hoever je je CPU kunt upgraden?

Ikzelf heb een Asus P3B-F moederbord met een P3 450 Mhz,in het boekje gaan ze tot 600 Mhz en er word afgeraden om niet boven de 100 Mhz bussnelheid te gaan ivm. onstabieliteit.

Bedankt alle mensen die hebben gereageerd,er rest mij nog één vraag,en dat is namelijk,welke factor bepaald tot hoe hoog je kan upgraden.Ik weet nu dat ik aan mijn 100 Mhz bussnelheid moet blijven en dat FCPGA1 niet met 2 kan werken,maar wat geldt er nu nog meer?

Bedankt!
Ron.

Laatst bewerkt:
Met zo'n adapter kan je alleen socket 370 processors gebruiken, dus geen AMD processors.

Ik zou er een Celeron in gooien, bijvoorbeeld een 1300, die kosten niet veel en presteren goed.

Wel opletten: die Celeron's hebben de recentere Tualatin-core, dus waarschijnlijk zal je een speciale adapter moeten gebruiken.

Als het moederbord tot 600mhz gaat, gaat het ook niet verder dan dat, ook niet met een "slotket"adapter. Een bios update van asus kan helpen tot een snelheid van 850 mhz. een goeie zou een slotket adapter, pentium 3 800/850 coppermine of een slot 1 pentium 3. Meen dat die tot een snelheid van een 800mhz gemaakt zijn. Wel lastig aan te komen.

succes

Met zo'n adapter zou het moeten gaan. Ik zie genoeg mensen die een 1300 Celeron op hun P2B krijgen, dus een P3B moet zeker lukken.

ben je even kwijt steve kan je me eens een link geven naar een dergelijke adapter die blijkbaar ook de kloksnelheid kan bepalen?

thx

Had er nog nooit van gehoord of ergens te koop gezien..bedankt weer wat geleerd :thumb:

thx

Werken zeker op een p3b-f, er draait één bij mijn moeder met een celeron 1ghz.
Nieuwste bios erin en probleemloos werken.

Ik blijf de P2B en P3B geweldige bordjes vinden...

Vooral de 440BX chip..

Maar Asus is ook wel erg goed, m'n mobo is niets voor niets made by ASUSTeK, Inc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan