upgrade processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Ik ben van plan om mijn processor te upgraden.

Ik weet alleen niet tot hoe ver ik kan gaan met mijn moederbord.
Kan ik hem misschien ook tot een pentium 3 upgraden???
Ik heb geen zin om ook nog een nieuw moederbord te kopen.

Ik heb nu een pentium 2 400 MHZ met 128 mb ram

Alvast bedankt

Uuuuuhm

Dat weet ik niet.

Hoe/waaraan kan ik dat zien???

Sorry, maar ik ben niet echt handig met peecee's

ok mn moederbord is:

Compaq Deskpro EP/SB Series.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

Handig programma trouwens dat aida 32

Dat is een slot1 moederbord, leuke PC's lekker stabiel. In sommige modellen in de EP serie passen wel PIII processors in, maar of dat nog de moeite waard is betwijfel ik.

Dat is sommige een P-3 past heb ik niet zo veel aan.
De vraag van mij is eigenlij tot hoe ver ik kan gaan met mn moederbord Compaq Deskpro EP/SB Series?

Dat is dus niet te zeggen, hangt erg veel af van het moederbord dat er in zit, op het werk gebruiken we de EP serie ook. Zoals het woord serie al aangeeft zijn er diverse soorten EP computers. De chipset op het moederbord is bepalend. Dit krijg je via Aida vaak wel te zien.

Chipset van moederbord is Intel 82440BX/ZX.

Heb je hier misschien iets aan?

Ja, kan een PIII op.

ok bedankt, en zo'n pentium 3...... maakt niet uit hoeveel mhz of licht daar ook nog een grens?

Ik geloof dat je P-3 tot 1200 mhz hebt toch?

De slot 1 versie is er tot de 1.4 Ghz. Die heeft een grondfrequentie van 133Mhz, ik zou zoeken naar eentje met een FSB van 100Mhz (1.1 Ghz mogelijk) alleen de prijzen zijn dan behoorlijk hoog.

Ok bedankt in ieder geval.

Ik ga wel eens kijken op de zwarte markt of in een of andere computerzaak.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt, nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Ik heb 2 computers in huis.

1 met een Asus med 2001 moederbord (P-3 processor 1000 mhz 133 mhz bandbreedte).

1 Compaq Deskpro EP/SP Series (P-2 processor 400 mhz bandbreedte 100 mhz)

Kan ik de processor van van de P-3 in de P-2 doen en dat ik dan voor de P-3 een nog snellere processor kan kopen?? Misschien zelfs een pentium 4?

Ik heb het vermoeden dat de PC met het ASUS-bord een Socket 370 is, die past dus niet in de Compaq.

Een Pentium IV processor is veel kleiner dan een Pentium III en past dus nooit in de socket, de chipsets ondersteunen de P IV ook niet.

Dus ik kan alleen de compaq upgraden naar een P-3 en met de Asus kan ik NIET naar een P-4.

Precies. Een Pentium III heeft een heel ander formaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan