upgrade ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieselross

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Ik heb momenteel een pc met 768 mb ram en ik wil upgraden met het geheugen uit een andere pc die ik heb staan. Mijn huidige pc heeft een asus a7n8x-x moederbord met twee modules. module een is 512 mb pc2300 van infineon. module twee is 256 mb pc2100 van nanya technology. mijn bus speed is 133mhz. ik wil uit de tweede pc beide modules van 512 mb halen en die combineren met de 512 mb module die er al in zit.
in de tweede pc zitten twee identieke modules van 512 mb pc2700 van infineon.

Zal mijn gewenste combinatie werken en zoja welke instellingen moet ik aanpassen.

Bijlagen

• spd2.jpg
    spd2.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 16
  • spd1.jpg
    spd1.jpg
    34,7 KB · Weergaven: 17
  • spd3.jpg
    spd3.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 32
Hallo

specs van het bordje geven de volgende mogelijkheden:
Memory
3 DDR DIMM; Up to 3GB
DDR 200/266/333/400 memory support

Ja ,je kunt dus wel die 2 modules plaatsen met 1 van die oude.Let wel dat de modules dan gaan draaien op de wat langzamere snelheid van de oude module.

dus de pc2700 modules zijn backwards compatible en kunnen dus samen met de pc2300 van 512 mb?

Idd.Het snellere geheugen past zich aan aan het langzamere.De hoeveelheid mb zal werken maar dan wat lanzamer.Je zult meer profijt hebben van het meer geheugen dan de langzamere snelheid btw;)

Ook dat zou eigenlijk geen probleem hoeven te zijn.Wat ik me wel kan bedenken is dat wanneer het verschillende merken zijn het wel eens voorkomt dat het conflicten geeft.
Je kan daar maar op 1 manier achter komen of alles werkt.
Plaatsen die handel en opstarten:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan