Upgrade Ram---->Vista sneller??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
344
die titel zegt het eigenlijk al. Als ik mijn Ram zou upgraden kan ik dan vista sneller draaien. Hij heeft nu af en toe wel van die momenten dat je denkt dat je achter een Windows 95 PC zit i.p.v. een Windows Vista PC (figuurlijk dan :D )

Ik heb nu:

Pentium 4 ~2,8Ghz
1024 MB Ram


Mijn Processor gaat heel de tijd tekeer. Ook al doe ik helemaal niks.

Ik zat zelf te denken aan 1,5GB Ram. Dit omdat ik 2 Ramsloten heb en er nu 2 van 512MB inzitten. En ik heb niet zo veel zin om er weer zoveel geld aan uit te geven, dus wou ik er ééntje van 1GB kopen(DDR)

Zou dit effect hebben?? en gaat mijn processor dan niet meer zo achterlijk tekeer???
 
Hoi !

Als je 2 sloten hebt zou ik dezelfde module van 1 Gig die er nu in zit bijkopen !

Als je mobo dat ondersteunt profiteer je ook nog van dual-channel.

Greetz,

Harry.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat er iets anders aan de hand is. Ik draai zelf een simpele AMD Athlon 2800+ met 1024 ram op Windows Vista Ultimate, zo soepel als een zonnetje.

Het feit dat je CPU constant hard werkt, ook wanneer je verder niets doet, los je echt niet op door meer ram te kopen. Ik denk dan ook eerder aan virus/spyware/adware!

Is de PC daar al op gescanned??
 
vista staat er net een dag op :eek:


Edit. hij is gedownload en er is een Goede timecrack opgezet. maar dat zou de processoractivieteit niet moeten storen. ik zet windows defender wel effe aan en Nod32
 
Hoi !

Zet de automatische update uit, via Configuratiescherm - beveiliginscentrum.

Hoe gaat het nu ?

Greetz,

Harry.
 
naja, Hij lijkt het rustiger aan te doen. Niet zoals die het in XP deed.

Hij maakt tijdens dat ik dit berichtje typ nog wel rare pieken bij taakbeheer. ik kijk het nog effe aan....
 
ik heb effe een screenshot gemaakt van taakbeheer als ik nix aan het doen ben. ik was naar weg gegaan en toen ik terug kwam zag die er zo uit:

http://www.megaupload.us/uploads/e2b83e41d8.jpg

Ik vind hem behoorlijk hoog (schermbeveiliging stond aan) Misschien is dit normaal voor vista, dan zou ik het graag even willen horen :eek:

En ik ga er denk toch nog effe een balkje van 1GB bij stoppen want ik game ook :D
 
snellere vista

om em sneller te maken een aantal tips
zet indexing service uit,
in services zet je tabblet pc uit,fout report kan af ,zet de hibernate file uit.
moet ie al sneller worden.
grtz shaf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan