Upgrade(s) nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehab

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Beste mensen

Ik vraag jullie om advies en hulp.Het gaat om een ernstige situatie dat al maanden aan de gang is . Ik hoop dat jullie me echt maar dan ook echt kunnen helpen. En dat jullie het serious willen bekijken ( bij voorbaatdank ). Het begon allemaal ongeveer 4 a 5 jaar geleden. Ik kreeg een toen een nieuwe pc, namelijk: een Medion Titanium MD 8080 XL. http://users.telenet.be/mdevos/

Hij deed het de laatste jaren heel erg goed, was er zeer tevreden om. Maar de laatste paar maanden gaat het DRAMATISCH slecht. Ik kreeg zo veel errors, ik heb vaak gescant op virussus.Pc sloot telkens zelf af en vervolgens gaf hij steeds een (blauwe) foutmelding scherm. Ik heb dus maar besloten ( na er lang over nagedacht te hebben) om een herinstallatie van Windows uit tevoeren. In het begin ging het wel goed, maar naar een aantal weken ging het weer mis. Pc start zichzelf opnieuw op en daarbij hoor ik ook af en toe een keiharde PIEP PIEP PIEP, heel erg vreemd. Ook zijn er blauwe strepen om mijn scherm ontstaan die ik gewoon niet weg kan krijgen. Als ik dan bijv. een spel wil opstarten krijg ik dit te zien:

http://i240.photobucket.c...5/Wehab/criticalerror.jpg Dus dat mijn Direct3D niet werkt nou vreemd !

Dus ik ga dan naar start-uitvoeren-vul in: dxdiag, ga naar beeldscherm en ik zie:

http://i240.photobucket.com/albums/ff265/Wehab/diag.jpg

Ik heb stof verwijdert, drivers van mijn vidokaart verwijderd en opnieuw ( de nieuwste ) geinstalleerd.

Verder heb ik NOG NOOIT iets extra voor mijn pc gekocht. Dus heb ik hem nog nooit ge-upgrade. Volgens mij is het daar nu tijd voor ? Hopelijk geeft die eerste link jullie informatie. met name of die onderdelen in mijn pc en of die ge-upgraad moeten worden. Ik kan nu eigenlijk niks met mijn pc, ook al start hij op sluit hij zich weer na 15 min met een blauwe scherm zoals: "Windows is afgesloten, om schade te voorkomen"Met als foutmelding: win32k.sys en ja hoor na die foutmelding van: win32k.sys " en "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL "EN NOG VEEL MEER FOUTMELDINGEN.

Hopelijk kunnen jullie me helpen naar het vinden van een oplossing en zo nodig een aantal onderdelen kopen ( is het daar tijd voor? ).

Alvast heel erg bedankt ik reken op jullie !

Lijkt me videokaart problemen, welke goed is voor jouw pc weet ik niet echt. (andere vast wel) maar kijk eens op dit forum daar zijn meer mensen met die pc of die hebben gehad.
In dat forum gedeelte is ook heel veel over de md8080 serie

Om maar ergens even te beginnen:

Staan alle updates van Windows XP geinstalleerd, ook SP2?

Welke drivers voor je videokaart heb je geinstalleerd?

Hmm met alle respect maar upgraden lijkt me niet handig voor dit

De nieuwe Aldi-pc is naar goede traditie gefabriceerd door Medion, een van de grootste OEM's van Europa. En zoals altijd krijgen we een indrukwekkende lijst van hardware naar het hoofd geslingerd. Onder de motorkap steekt een 3 GHz Pentium 4, 512 MB DDR400-geheugen, een Radeon 9800 XL met 128 MB en een Seagate-harde schijf van 160 GB. Het geheel wordt aangevuld met een Pioneer DVD-schrijver (plus en min), een aparte DVD-rom, een tv-tuner, 7 USB2.0-poorten en 2 FireWire-aansluitingen. De Aldi-pc steekt in een bijna geruisloze kast.

systeem. voor 5 á 600 € koop je een nieuw systeem dat vele malen beter is dan het systeem dat je nu hebt. Een uograde gaat tegenvallen vrees ik en daarom raad ik dat neit aan.

Even over je probleem. Blauwe strepen op je scherm zijn m.i. de oorzaak van (meest logisch) de videokaart die defect is. In het verleden ben ik in een uitzonderlijk geval ook eens tegengekomen dat het met de cpu te doen had, maar dat was een extreem geval!

De piepjes duiden ook op 2 dingen: 99% kans op een defecte videokaart of geheugenmodule.

Ik zou dus beginnen met je videokaart te vervangen en je geheugenmodules te testen. (waarschijnlijk draait ie onder msdos wel goed).

Nou bedankt voor jullie reacties.

1. Ok ik moet dus mijn videokaart vervangen ! Welke zou je me kunnen aanraden, want ik wil graag een die erg goed is en in de verre toekomst goeie games kan ondersteunen!

2. Geheugenmodules testen? Daar zit wat in, weet je kon misschien hoe ik dit kan doen?

Alvast nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Hoi !

Begin maar met het vervangen van de ATi Radeon 9800 XL; ik heb er het laatste jaar al 5 vervangen bij mensen met soortgelijke klachten !

Greetz,

Harry.

Ziet er goed uit! Ik denk zelf dat het ook een goeie keuze is, hij is niet zo duur, een goeie merk en is wel recent. Mijn vraag is wel of het op mijn computer werkt? Dat het werkt samen met mijn moederbord enzo, wattage ?:confused:

Wow kijk eens wat ik hier vind:

http://www.mycom.nl/Products/View/Sapphire_ATI_X1950PRO,512MB/136004.aspx

precies dezelfde kaart maar 20 euro verschil ! :eek:

Sorry, maar ik zie nu deze kaart voordezelfde prijs. of is hij niet minder goed als wat jij aanraad mrmusic.

http://www.mycom.nl/Products/View/Sapphire_ATI_HD2900GT,512MB/166262.aspx

Laatst bewerkt door een moderator:
Is leuk, maar minder...

Hou het gewoon bij die 1950 pro, komt meestal als beste uit de tests

Net als bij alle prijsverschillen, de ene winkel is nou eenmaal duurder dan de andere!

Ok :) Mijn keuze gaat dan nu uit naar de Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB ( welke kaart heb jij eigenlijk mrmusic of welke wie jij graag hebben, leuk om te weten :) )

Maar hoe zit het nu met die geheugen ? En wat moet ik dan doen met mijn oude videokaart, als alles gelukt it :)

Ok :) Mijn keuze gaat dan nu uit naar de Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB ( welke kaart heb jij eigenlijk mrmusic of welke wie jij graag hebben, leuk om te weten :) )

Maar hoe zit het nu met die geheugen ? En wat moet ik dan doen met mijn oude videokaart, als alles gelukt it :)

Ik speel totaal geen games, dus dat is voor mij minder belangrijk!
Ik heb ook nog AGP, nu een PowerColor X800Pro GTO, maar niet om te gamen!

Zou ik dat wel doen, dan nam ik een PCI-e kaart, de 8800GT, maar dan heb ik dus alles nieuw nodig!

En die oude kaart; gewoon ik de kliko!

Ok ik weet nu zeker dat ik mijn videokaart ga vervangen, maar hoe gaat het dan verder met mijn geheugen ? en moeten er nog andere onderdelen worden vervangen, of zou wel handig zijn om te vervangen ( maar niet zozeer nodig te zijn, om nog wel up to date te zijn )

Ik zou eerst alleen de videokaart doen en dan eerst eens kijken hoe het gaat!

Ok dan :) ik ga van de week die videokaart kopen en installeren, ik laat jullie zo snel mogelijk iets horen. Trouwens, moet ik nog iets speciaals doen om die videokaart te installeren. Of is het gewoon kast open, oude videokaart eruit, nieuwe erin en klaar is kees ? :confused:

Bij voorbaat dank

Het lijkt me dan wel een goed idee om die videokaart te vervangen door een X1950 Pro maar ben wel bang dat mijn pc onstabiel wordt. (heb gehoord dat dit kenmerkend is bij Medion pc) Is mijn huidige voeding dan ook sterk genoeg om dit te kunnen verdragen. En hoe zit het dan met mijn processor kan hij het ook aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan