Upgrade Set

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Goedenavond beste mensen,

ik wil binnekort mijn systeem gaan vervangen voor een compleet nieuwe. Al enige tijd ben ik mij aan het orienteren voor onderdelen. En nu kwam ik op alternate, deze 2 sets tegen:

Asus Bundel M4A79XTD EVO + Phenom II 955BE

Mij lijkt deze set goed,vanwege de volgende argumenten:
* 2 x pci express 16x.
* Erg snelle proccessor 3,2 Ghz Quad
* 16 Gb aan geheugen mogelijk.

MSI Bundel P55-GD65 + i5 750

Dit lijkt mij een vergelijkbare set, alleen de proccessor is 2,66 Ghz, dus dat lijkt me een heel stuk minder. En dan vragen ze ook nog bijna 70 euro meer.. 305 euro.

Mijn vraag aan jullie is, of dit een goede combinatie is? Of zijn er voor dat geld betere oplossingen? Ik ga voornamelijk videobewerken, en zo nu en dan een zware game spelen.

Gaarne jullie advies/mening/argumenten!

Met vriendelijke groet,

Articcie

Laatst bewerkt:
Voor video bewerken pak de i5!!!
Het aantal Ghz zegt niet altijd alles over een CPU.
Hier een mooie review over de i5 750 vs de phenom 2 955.
Lees maar eens op je gemak na.

http://www.hardwaresecrets.com/article/819/1

Quote uit het stuk
"There were three important exceptions, however. When converting a full-length movie from a DVD (MPEG2) to DivX format Core i5-750 was 16% faster than Phenom II X4 965 and 20% faster than Phenom II X4 955; rendering a sample project on After Effects CS4 Core i5-750 was 22% faster than Phenom II X4 965 and 26% faster than Phenom II 955; and compressing files with WinRAR Core i5-750 was 19% faster than Phenom II X4 965 and 22% faster than Phenom II X4 955.

So for the user working professionally with video editing, Core i5 is the CPU to go and there is no question about it. For the average user picking the “right” CPU will depend on the brand he or she likes best, although the results move the tip of the scale towards Intel. Another item that may help decide the best CPU to choose from is the cost of the motherboard, which was not analyzed in the present review."

Ik heb het artikel eens goed doorgelezen, en ga mee met het advies dat daar in de conclusie gegeven wordt. Aangezien ik een High End videokaart erin ga zetten, en het verschil redelijk klein is dan qua proccessor en vermogen, ga ik voor de AMD.. en steek de overige 100 euro in een betere videokaart!

Bedankt voor jullie hulp, vraag opgelost :)

groetjes Articcie

Ik heb het artikel eens goed doorgelezen, en ga mee met het advies dat daar in de conclusie gegeven wordt. Aangezien ik een High End videokaart erin ga zetten, en het verschil redelijk klein is dan qua proccessor en vermogen, ga ik voor de AMD.. en steek de overige 100 euro in een betere videokaart!

groetjes Articcie

Dan volg je het advies dus juist niet op.....

Er wordt toch duidelijk aangegeven dat voor met name videobewerken, en dat is wat je doet, de Intel i5 een veel betere keuze is.....

klop, maar er wordt ook aangegeven dat als je er een goede videokaart instopt, het verschil in de meeste gevallen te verwaarlozen is. Laatste alinea staat dat. En ik doe niet alleen video bewerken, wel veel, maar niet alleen. een goede game is af en toe ook leuk :)

klop, maar er wordt ook aangegeven dat als je er een goede videokaart instopt, het verschil in de meeste gevallen te verwaarlozen is. Laatste alinea staat dat. En ik doe niet alleen video bewerken, wel veel, maar niet alleen. een goede game is af en toe ook leuk :)

Dat staat er wel wanneer het over gamen gaat:
One very important discovery made during this review is that if you have a high-end video card, the CPU has almost no influence in the system gaming performance

Voor videobewerken is de i5 gemiddeld 20% sneller, en dat is nogal wat.............

groetjes Articcie

Dat geld alleen kwa gamen, dat het verschil tussen de 2 verwaarloosbaar is.
Kwa redering ect is de i5 stukken beter ~ 20%

Edit :) te lui om te lezen :P wat music dus net typte ;)
Sorry voor dubbele post :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan