upgrade systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Goedenavond Helpmijers.

Aan een goede vriend van mij ,die momenteel verstoken is van internet, heb ik beloofd om jullie even te vragen wat jullie hiervan vinden. Het kost hem nu ongeveer 600 euro. Hij heeft maximaal 700 te besteden.
De PC wordt gebruikt om redelijk tot zware games op te spelen en ook voor office, word en excell.

AMD 2500+barton+box:
ATI radeon 9600 256 MB DDR:
WD 8MB CACHE 7200 rpm, ATA 120 Gb
Infineon 400,hz, 256MB PC 3200 (2x):
GIGABYTE nf2, LAN, 5.1 sb, ata 133, usb 2.0, agp 8X (MODEL ga-7n400-l):

Wat vinden jullie hiervan. Ik heb zelf ook al een beetje rond geken maar ik weet zeker dat jullie voor dat geld iets mooiers in elkaar kunnen bouwen.

Alvast bedankt

Oh en BTW wat is nou zo'n barton AMD, ik heb hier en daar gekeken maar het verschil met andere amd is mij totaal niet duidelijk.

[EDIT] hij kan eventueel een amd 3000 voor 85 euro kopen, doen??

Laatst bewerkt:
Wel leuk systeempje, alleen de videokaart moet beter. In de vorm van een ATi Radeon9600Pro of XT-variant.

met dat systeem kan je echt wel vooruit maar dan moet je wel voor de amd 3000 gaan.
en welke videokaart zit erin.

Geplaatst door brits
met dat systeem kan je echt wel vooruit maar dan moet je wel voor de amd 3000 gaan.
en welke videokaart zit erin.

Staat er toch?

Een waarom persé voor een 3000+? Een 2500 is op dit moment meer dan zat.

ik bedoelde of het een pro of xt was.
en 85euro is toch niet duur voor een amd 3000.

Oké bedankt alvast, maar welke videokaart is nou beter als hij daar zijn restant aan zou willen uitgeven. Een radeon kaart met 256MB of een radeon kaart met 128 MB, dit verschil is mij ook niet helemaal duidelijk. Sommige mensen zeggen dat spellen soepeler lopen met 256MB en anderen zeggen dat valt best wel mee.
Graag nog even wat info hierover.

als hij rond de 200 euro over heeft zou ik een geforce fx 5900xt kopen met 128mb.
en het verschil tussen 128mb en 256 mb is super klein.

Geplaatst door plotter
Oké bedankt alvast, maar welke videokaart is nou beter als hij daar zijn restant aan zou willen uitgeven. Een radeon kaart met 256MB of een radeon kaart met 128 MB, dit verschil is mij ook niet helemaal duidelijk. Sommige mensen zeggen dat spellen soepeler lopen met 256MB en anderen zeggen dat valt best wel mee.
Graag nog even wat info hierover.

Het belangrijkste is de snelheden van de kaart. De 128mb-versies hebben sneller geheugen aanboord dan de 256mb-versies. Ook is 128mb genoeg.

Een Barton presteert iets beter, dankzij zijn grotere cache. Ook is een processor met een Barton-core beter over te klokken.

Bedankt voor de info :thumbsup
Ga het even aan hem vertellen als ik nog vragen heb wel dan tot zo.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door plotter

Hij is helemaal tevreden nu en heeft ook voor deze Athlon gekozen. Allemaal bedankt voor de hulp. Weer een PC eigenaar nog meer tevreden.

Groeten,

Toppie. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan