Upgrade Tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulShot

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik ben misschien van plan om mijn pc wat te upgrade maar nog niet zeker, over het budget heb'k ook nog niet echt een idee, maar kzou tog graag een paar tips/prijzen willen hebben :)

Pc Specs:
Moederbord: Asus A7N8X Deluxe (vrij nieuw, met SATA, dual LAN, usb 2.0....)
Processor: Athalen 2800+ op 2.09Gh
Ram: 256 Dual (518)
HDD: 60GB + Extern 300GB
Videokaart: Raedon 9000
Geluidskaart: Manli weet'k veel welk nummer
en dan nog een DVD en CD lezer/schrijver/herschrijver maar dat maakt niet veel uit lijkt me ;)

Nog eve zeggen dat'k mn pc het meest gebruik om te Gamen ;)

Ik zou in ieder geval gaan voor een latje RAM van 512 MB.
Die kosten zo rond de 60 a 70 euro.

Je bedoelt nog een ladje van 512 ram erbij?
gaat dat? ik heb 3 Ram slots, 2x 256 dual en 1x 512 om zo 1024 te krijge?

3 Ram slots, dan zijn ze alle drie vol, dus het gaat goed.

En die 1024 is wel een verschil met 512, dat zou ik doen.

3 Ram slots, dan zijn ze alle drie vol, dus het gaat goed.

En die 1024 is wel een verschil met 512, dat zou ik doen.

En als je echt veel gamet zou ik ook gaan voor een nieuwe videokaart.

Je kan er ook gewoon 1024 RAM bijsteken, mits je moederbord dat '' goed vindt '' maar als het een vrij nieuwe is, is dat geen probleem. ( bij oudjes, zit er soms een maximum op ).

En ook bij ram-latjes is het zo: er zijn kwalitatief betere en minder betere merken.

Wat is je budget? En wil je ook nog je videokaart een nieuwe kopen, lijkt me vrij belangrijk voor gamers:)

Tja budget nog niet echt aan gedacht..
Maar kzou gewoon paar dingetjes bijkope/vervangen die verouderd zijn :)
en zijn alle nieuwe moederborde met 3 plaatjes voor ram? zodat'k ze gewoon kan overzette als'k een nieuwe koop..

videokaart heb'k eigenlijk ook helemaal geen idee wat goed is of niet.. kan je er ene paar opnoemen met uiteenlopende prijzen?

en een processor eh, nu heb je toch zo dual ehm hoe heet het weer ja zo dual processor je weet wel wat'k bedoel ;) kheb nu eentje met maar single eh.. als'k een dual zou kope, moet'k dan ook een nieuw moederbord? (want toen'k voor de erste keer een nieuwe processor kocht moest er een nieuw moederbord in..)

Er zijn ook moederborden met plaats voor 4 ram latjes, dus dat ligt aan je moederbord.
En voor sommige CPU's moet je wel een nieuw moederbord en voor de ander niet, hangt dus ook van je moederbord af.

Die '' dual dingen '' zijn de Dual-Core CPU's van Intel.

Ik weet niet wat je budget is, maar die dingen zijn niet goedkoop.

bwa ik denk er max 200euro aan uit te geve om zo veel mogelijk te vernieuwe aan mn pc.. CPU dan nog maar even laten als de dual-cores wat goedkoper worden ;)

enig idee voor Videokaart?

Ik zou zeker de processor laten zitten, de Dual kost al rond de 200 euro.

Videokaart hangt ervan af, deze is niet slecht. ( past ook door AGP ondersteuning van moederbord )

En dan bijvoorbeeld nog 70 euro erbij voor 512 RAM, dan zit je op een totaal 220, is te doen denk ik.

En het is een voordeel dat je een goed moederbord hebt. En ram is geen probleem: Dual-Channel PC3200 DDR Memory Support Up to 3GB.

Laatst bewerkt:
Je zegt 512mb Ram erbij voor 70 euro. klopt..
Maar is het niet nog beter om er 1024mb ram bij te steke wat slechts 20 euro meer kost?
vb 512: Ram 512mb/667mhz DDR2 Kingston 70euro
vb 1024: Ram 1024 mb/667mhz DDR 2 90euro

en wat is het verschil tussen DDR en DDR2? en die mhz, iets hoesnel hij reageert ofzo?
want dat scheelt in prijs allemaal;)
wat ik dan niet begrijp, is dat er geheuge is met minder mhz dan degene die ik hier als voorbeeld aanhaalde en toch meer kost..

en van videokaart, waar moet je daar naar kijken? alleen naar het geheugen?
en daar heb je ook zo DDR DDR2 DDR3...

Laatst bewerkt:
Nee alternate is niet de goedkoopste, maar daar bestel ik soms dus daar weet ik de weg qua producten op de site.

Net als bij heel veel producten, komen er steeds nieuwere en betere versies op de markt, bijvoorbeeld DDR --> DDR2.

En de snelheid is niet het belangrijkste bij intern geheugen.

En het is zeker beter om gelijk 1024 MB ram te halen, kost je maar weinig meer en is gelijk veel omhoog. En die Kingstons zijn goed:thumb:

Voor een videokaart is het ietsje ingewikkelder, daar is geheugen ook belangrijk maar daar spelen andere dingen ook een rol.

En tegenwoordig is 1 GB geheugen wel een vereiste voor alle programma's en spelletjes.
Wat betreft de videokaart pak een 7600 GT agp versie is een van de beste kaarten voor de agp of je kan natuurlijk ook de X1950 pro nemen van ati maar die is voor agp nog wel rond de 200 euro

1 GB RAM is lekker, maar geen vereiste voor alle games en programma's.

Voor nieuwere games, videobewerking enz. is het nodig bijna maar voor internetten, office'en en e-mail checken is 512 ruim voldoende.

En over de 7600 GT: top kaart!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan