Upgrade/update NVIDIA VANTA

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Heb een PC van ca 6 jaar oud met Pentium 1,8 Ghz processor en vlgs Everest een videokaart NVIDIA VANTA/VANTA LT met besturingssoftware nVIDIA ForceWare 56.73.

Nu blijkt dat als ik op deze PC flash streaming video bekijk films gemaakt met een resolutie van 600x800 schokkerig (dus niet) afspelen en films gemaakt met een resolutie van 300x400 en kleiner goed afspelen. Ik wijt dit aan de videodriver/kaart ?!

Everest geeft ook kruisjes aan bij NVIDIA 3D-versneller en DirectX ondersteuning.

Ik kan geen (3D) upgrade vinden welke werkt. Als ik een upgrade meen gevonden te hebben (bv ForceWare versie 71.89) en wil installeren geeft hij aan dat er geen geschikte hardware voor op de PC is. Als ik driverscansoftware probeer te installeren komt de PC bij installatie in een loop terecht (100% cpu) welke ik geforceerd af moet breken en het systeem terug moet zetten om weer goed te kunnen functioneren (wat is dit voor troep).

Kan ik de bestaande videokaart upgraden zodat ook de 600x800 films zonder schokken kunnen worden afgespeeld ? Een nieuwe videokaart vind ik de moeite nl. niet waard.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan