upgrade van 1 naar 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo,

Omdat mijn P3 800 mhz aopen ax33 pro MOBO (chipset VIA VT82C693A Apollo Pro133) onder W98SE te weinig usb poorten had (2), heb ik een upgrade kaart 2.0 met vier " buiten" poorten op internet gekocht.

De drivers van het bijgeleverde cd tje geinstalleerd en masjien meldt dat na opnieuw opstarten het allemaal ok zou moeten zijn......maar dan lees ik niet de toevoeging "enhanced" in apparaatbeheer onder "systeem" in configscherm, maar gewoon Via PCI usb host controller 3038 van 5-5-99. dus geen enkel teken van de installatieinspanningen.

Ra Ra hoe kan dat:confused:
Bij site van Aopen kan ik geen mobodriver upgrade vinden naar usb 2.0. Hoe gaat dit nu wél werken?

kortom, wie weet raad?
groet,

PS: winkel zit errrug ver weg.....dus garantie en zo......:(

Laatst bewerkt:
Ik hoop het niet voor je maar ik denk dat Win98Se en usb 2.0 een probleem gaat worden in verband met de ondersteuning hiervan. :confused:

mobodrivers usb 2.0 ophalen, maar welke?

Hallo allemaal,

in http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=271732 geeft Lange Pier goeie verwijzing naar usbman.com. ´k zit vermoedelijk met hetzelfde probleem.
Het brengt mij nu tot de vraag:
op de aopen site tref ik drivers aan voor mijn mobo (ax33 apollo pro) . Kan ik (een van) deze voor de oplossing van mijn usb probleem gebruiken?

Of is de andere link die Lange Pier voorstelt naar de "Intel Chipset Software Installation Driver" (voor mijn mobo kan ik die niet vinden :confused: )de goeie en kan ik deze dan ongestraft in de plaats zetten voor/op mijn mobo?

PS: bij mijn usb 2.0 kaart kreeg ik de Via VT 6212 of VT 6421 drivers geleverd; de VT 6212 doet dus niks.
groet,
P

Bijlagen

Of is de andere link die Lange Pier voorstelt naar de "Intel Chipset Software Installation Driver" (voor mijn mobo kan ik die niet vinden :confused: )de goeie en kan ik deze dan ongestraft in de plaats zetten voor/op mijn mobo?
Dat zou je kunnen proberen, in jou geval gaat het dan om de Via (4 in 1) chipset geen Intel, dus deze:
4 IN 1 Driver R4.41v(a)p7 9/23/2002

Het gaat om deze site zeker?
Wel eerst even de oude verwijderen zoals men aangeeft, meestal staat de uninstall in Configuratiescherm --> Software, dan herstarten, en dan de nieuwe installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan