upgrade van 7870 naar gtx 770 + SSD, kan mijn 500W PSU dat aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunholsbeek

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2011
Hallo mensen,

Ik ben van plan om mijn systeem up te graden. ik heb momenteel dit: (ctr-c/ctr-v van speccy)

Operating System
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core i5 3470 @ 3.20GHz 36 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock B75 Pro3 (CPUSocket) 32 °C
Graphics
Philips 220SW (1680x1050@60Hz)
Philips 273EL (1920x1080@60Hz)
2048MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (Sapphire/PCPartner) 38 °C (7870)
Storage
931GB Western Digital WDC WD10EARX-00N0YB0 ATA Device (SATA) 36 °C
Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
Optiarc DVD RW AD-5280S ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio
Power Supply stond er niet bij:
Corsair cx 500W bronze.

Momenteel heeft mijn PSU 2 6-pins die naar de grafische kaart gaan, de gtx 770 van asus heeft een 6-pin en een 8-pin.
Kan mijn systeem die wattage/aperes eigenlijk wel aan? moet ik een speciale 6 naar 8-pin adapter gebruiken? volgensmij zijn die niet al te betrouwbaar. Maar ik hoop niet dat ik er een heel nieuwe PSU voor bij hoef te kopen.
Als ik het in pcpartpicker zet dan geeft hij aan dat ik ongeveer 400watt nodig heb: http://pcpartpicker.com/p/RhKwyc ik weet niet meer hoe mijn case precies was maar die heeft aleen 2 fans die gebruikt worden. niks is overclocked en ik daar ga ik ook niet aan beginnen.

Ik wil er ook een leuk 250 Gig SSD'tje in zetten, die van Samsung zijn volgensmij wel goed toch?

alvast bedankt!

over de ssd van samsung kunnen we kort zijn: uitstekend. weet niet welke je hebt, maar ik zou voor een 840 evo ssd gaan.

ssd verbruikt minder dan een hdd dus dat is geen probleem,

de fabriekant geeft als minimum 600watt aan, maar zij gaan uit van een crappy psu.
ik denk dat je met 500w het wel red, en wat die verloopjes betreft: ik gebruik ze veel, nooit problemen mee.

laatste vraag, het 6 en 8-pin pin probleem. ik weet niet of je er ervaring mee hebt. is het wel veilig om een adapter te gebruiken, volgensmij is de PSU die ik nu heb niet modulair dus zijn er geen 8-pin aansluitingen te bekennen. of zie ik deze nou over het hoofd?

EDIT: de specs van de psu zij 2x 6+2 pin, ik keek even in de kast en zag dat er een 2 pin bij de 6 pin aanzit, deze kan ik dus gewoon gebruiken voor de gtx 770?

Laatst bewerkt:
2x 6 plus 2, dat is toch samen 2 keer 8pins?

fabrikanten raden ze af, sommige mensen ook, maar ik heb er nooit problemen mee gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan