upgrade van w98se naar xp hangt

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
158
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik aan de gang gegaan met het overstappen van w98se naar xp pro op een van de pc´s in huis. ´T ging goed, totdat ie in de installatiefase ineens hangt bij "apparaten installeren" en niet meer voor of achteruit wil ( geen muis, geen toetsenbord)
Uitzetten is natuurlijk een makkelijk optie, maarre.... wat treft ik dan aan (áls ie weer opstart) w98se? Aks er niks gebeurt, kan ik dan zo met de xp cd opstarten of zo?

Is er nog een andere oplossing misschien??

ik lees ´t graag; tot die tijd laat ik ´m maar gewoon aanstaan.....:( :( :confused:
groet,
 
Waarschijnlijk start er geen besturingssysteem op. Window 98 is waarschijnlijk al weg, en XP is er nog niet. Je zal de installatie waarschijnlijk even opnieuw moeten doen. Gewoon de CD erin stoppen tijdens opstarten.
 
Hallo,

Dus gewoon rebooten en de xp cd erin?
groet, ( van een voorzichtige amateur...);)
 
Inderdaad gewoon opnieuw installeren. Haal voor de zekerheid zoveel mogelijk hardware uit je pc voordat je gaat installeren. Laat alleen de harde schijf, geheugen en de videokaart erin. Je kunt later altijd nog de hardware erin zetten, waarschijnlijk blijft de installatie van xp hangen op een stuk hardware wat niet (helemaal) compatible is met XP.
 
Inderdaad gewoon opnieuw installeren. Haal voor de zekerheid zoveel mogelijk hardware uit je pc voordat je gaat installeren. Laat alleen de harde schijf, geheugen en de videokaart erin. Je kunt later altijd nog de hardware erin zetten, waarschijnlijk blijft de installatie van xp hangen op een stuk hardware wat niet (helemaal) compatible is met XP.

Nou , zo gezegd zo gedaan....scanner en printer hardware erafgehaald.
pc startte weer ( na keuze setup voortzetten) begon bij 57 min en stopte weer bij ongeveer 52 min; voor mijn gevoel op het zelfde punt. Nu de keuze "setup annuleren" gekozen.
EN jawel hoor, lekker in de soep voor mijn gevoel:confused: :confused: :mad:

´k heb nu een c prompt en geprobeerd de installatie cd op te starten, maar hij geeft " non bootable disk" op de XP installatiecd.
´k heb inmiddels een opstartfloppy geprobeerd die wel de cdrom bereikbaar maakt. Maar daar staat nu bestanden als dos attrib.exe; command.com en sys.com en dergelijk oudjes
Kortom, hoe krijg ik nu Xp er vanuit deze situatie op??

Tussen haakjes: ik heb gister uit een soort voorzorg een image gemaakt van de c- schijf met acronis. de vraag is: hoe krijg ik die eventueel nu terug vanuit de geschetste dos situatie?


(m´n bloeddruk willen jullie niet weten als te onvoorzichtige amateur....):confused:
groet,
 
Laatst bewerkt:
met hardware bedoelde ik ook hardware die IN je pc zit (modem, geluidskaart etc) heb je de test vantevoren wel gedaan vanaf de xp cd om te kijken of de hardware wel geschikt is voor xp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan