Ik heb een Toshiba Satellite met Windows Home Premium voorgeïnstalleerd. Nu, enkele maanden na de aanschaf van de laptop heb ik een officiële upgrade naar Ultimate gekocht incl. product key (Omschrijving: Microsoft Windows 7 Ultimate, 64-bit x64 Upgrade: Pre-existing OS License Required (Product key required)).
Na de DVD geplaatst te hebben en de upgrade is gestart kreeg ik de volgende melding:
Als u een upgrade wilt uitvoeren van een editie van Windows 7 naar een andere editie van Windows 7, gebruikt u Windows Anytime Upgrade. Annuleer de upgrade, open het menu Start en zoek naar Windows Anytime Upgrade
Dat heb ik gedaan, en na het ingeven van de nieuwe product-key kon ik Windows 7 Ultimate (zonder foutmeldingen!) gebruiken.
Enkele dagen geleden gaf het systeem echter aan dat ik windows online moest activeren en dat heb ik ook geprobeerd. Daarbij kreeg ik (niet letterlijk) de volgende foutmelding:
Uw activerings-key is alleen voor upgrades en niet voor een nieuwe installatie.
Sinds vandaag staat er op het bureaublad een tekst geschreven:
Windows 7
built 7601
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
Mijn concrete vraag: waarom is de upgrade mislukt, en wat moet ik doen om Ultimate alsnog legitiem te krijgen??
Bij voorbaat dank!!
Na de DVD geplaatst te hebben en de upgrade is gestart kreeg ik de volgende melding:
Als u een upgrade wilt uitvoeren van een editie van Windows 7 naar een andere editie van Windows 7, gebruikt u Windows Anytime Upgrade. Annuleer de upgrade, open het menu Start en zoek naar Windows Anytime Upgrade
Dat heb ik gedaan, en na het ingeven van de nieuwe product-key kon ik Windows 7 Ultimate (zonder foutmeldingen!) gebruiken.
Enkele dagen geleden gaf het systeem echter aan dat ik windows online moest activeren en dat heb ik ook geprobeerd. Daarbij kreeg ik (niet letterlijk) de volgende foutmelding:
Uw activerings-key is alleen voor upgrades en niet voor een nieuwe installatie.
Sinds vandaag staat er op het bureaublad een tekst geschreven:
Windows 7
built 7601
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
Mijn concrete vraag: waarom is de upgrade mislukt, en wat moet ik doen om Ultimate alsnog legitiem te krijgen??
Bij voorbaat dank!!