Upgrade van Win 7 home premium naar ultimate geeft melding: niet legitiem

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonpard

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Ik heb een Toshiba Satellite met Windows Home Premium voorgeïnstalleerd. Nu, enkele maanden na de aanschaf van de laptop heb ik een officiële upgrade naar Ultimate gekocht incl. product key (Omschrijving: Microsoft Windows 7 Ultimate, 64-bit x64 Upgrade: Pre-existing OS License Required (Product key required)).

Na de DVD geplaatst te hebben en de upgrade is gestart kreeg ik de volgende melding:

Als u een upgrade wilt uitvoeren van een editie van Windows 7 naar een andere editie van Windows 7, gebruikt u Windows Anytime Upgrade. Annuleer de upgrade, open het menu Start en zoek naar Windows Anytime Upgrade

Dat heb ik gedaan, en na het ingeven van de nieuwe product-key kon ik Windows 7 Ultimate (zonder foutmeldingen!) gebruiken.

Enkele dagen geleden gaf het systeem echter aan dat ik windows online moest activeren en dat heb ik ook geprobeerd. Daarbij kreeg ik (niet letterlijk) de volgende foutmelding:

Uw activerings-key is alleen voor upgrades en niet voor een nieuwe installatie.

Sinds vandaag staat er op het bureaublad een tekst geschreven:

Windows 7
built 7601
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem

Mijn concrete vraag: waarom is de upgrade mislukt, en wat moet ik doen om Ultimate alsnog legitiem te krijgen??

Bij voorbaat dank!!

Het enige wat ik kan bedenken, dat de originele Windows een 32bits versie was en de nieuwe een 64bits windows. Het tweede wat ik kan bedenken is een ander taal.
Volgens mij moet je de upgrade vanuit je draaiend windows doen via het icoon windows upgrade. De vraag is hoe je de upgrade hebt gestart.

Heb je op de DVD een leesmij kunnen vinden?

Hey,

de upgrade DVD-rom is alleen voor upgraden van windows xp of windows vista naar windows 7.
Of probeer eens de code te veranderen.

Laatst bewerkt:
Oké, bedankt voor de reacties! Allereerst wat antwoorden:

Ik ben van 64-bits naar 64-bits gegaan en van een nederlandse versie naar een nederlandse versie. Dus dat mag geen probleem opleveren.

Als het werkelijk zo is dat je alleen met anytime kunt upgraden van win7 naar een hogere versie, dan is Microsoft daar niet echt duidelijk in. Op de DVD staan geen beperkingen aangegeven, alleen dat het om een upgrade gaat. En tijdens de upgrade via anytime heb ik ook geen (fout-) meldingen gezien.

Ik denk dat ik maar eens contact op ga nemen met Microsoft via het nummer dat Mik Zjegger opgaf!

Ik hou jullie op de hoogte!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb vorige week contact met Microsoft gehad, en nu blijkt inderdaad dat ik de verkeerde versie gekocht heb. Het gaat om een versie voor upgrade van XP of Vista naar win7. Microsoft had er "******" aan dat er helemaal niets op de DVD stond m.b.t. de mogelijkheden / beperkingen van deze upgrade........tja, deze arrogante houding kunnen ze zich blijkbaar veroorloven!!

Helaas kon ik na de mislukte upgrade niet meer terug naar de oude situatie omdat systeemherstel al e.e.a. had weggegooit. Daarom heb ik het maar rigoreus aangepakt en mijn oude vertrouwde XP Pro op de laptop gezet en daarna de upgrade naar Win7 ultimate geinstalleerd.

Dat verliep allemaal perfect (op wat LAN-drivers na onder XP) en inmiddels loopt de legitieme versie alweer een weekje naar volle tevredenheid!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan