Upgrade videokaart en geheugen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Wilde me computer weer is gaan upgrade met een extra geheugenkaart erbij van 512 mb DDR en een nieuwe videokaart. Mijn vraag is..

- Er zit nu een geheugenkaart in van 512 mb DDR (Pc-2700) Moet ik dan precies dezelfde erbij halen?

- Ik heb nu een videokaart (geforce 4 MX440 128 mb) erin zitten, maar wil een veel betere kaart hebben die perfect is voor nieuwe games en om films mee te kunnen bekijken. Welke zou ik het beste kunnen nemen?

Overige gegevens van me computer:

Intel Pentium 4 CPU 2,4 Ghz 533 fsb 512 cache
512 Mb DDR geheugen pc-2700
Moederbord DFI socket 478

Alvast bedankt!

Mvg,
Martin de Lange

- Er zit nu een geheugenkaart in van 512 mb DDR (Pc-2700) Moet ik dan precies dezelfde erbij halen?
Het liefst wel, als je het helemaal perfect wilt hebben kies je ook nog voor het zelfde merk.
Zo beperk je de kans op problemen.
- Ik heb nu een videokaart (geforce 4 MX440 128 mb) erin zitten, maar wil een veel betere kaart hebben die perfect is voor nieuwe games en om films mee te kunnen bekijken. Welke zou ik het beste kunnen nemen?
Dat is een moeilijke vraag.
Ik heb dezelfde situatie een keer gehad waarbij ik en ander videokaart had aangeschaft, en deze bleek later niet compatible te zijn met het moederbord.
Ik zou hier persoonlijk voorzichtig mee zijn.
Je hoeft zo-ie-zo niet de nieuwste kaart omdat je moederbord ook niet meer de nieuwste is.
Als ik voor een upgrade zou gaan, zou ik het liefst voor kaart gaan die net zo snel is als het moederbord.
Als je moederbord bijvoorbeeld max 4x AGP is, zou ik een kaart kopen die dit ook is.
Normaal gesproken moet het geen probleem zijn, een 8x AGP schakelt automatisch over naar 4x, toch loop je de kans dat je er problemen mee krijgt.

Op welke kaart je dan uitkomt?
Ik zou geloof ik even om een goede tweehands zoeken die meer prestaties levert dan je huidige.

zal geforce 5 blijven vrees ik, geforce 6 zal al agp 8* zijn denk ik

Sja als het niet werkt breng hem dan terug zou ik zeggen, dus kan je gerust een 6600GT aanbevelen, niet al te duur en een goede performance.

Je computer is er snel genoeg voor.

Succes

Een computerzaak adviseerde mij de radeon 9600XT 256 mb of de gforce 6600GT 128 mb.

Wat zijn de ervaringen met de radeon 9600XT?

goed ding hoor geen commentaar op

Bij videokaarten krijg je performance naar prijs maar die 9600xt kan nog wel een jaartje mee schat ik, daarna houd het op

of anders een radeon 9800 pro? is beter als die 9600xt en niet overdreven veel duurder. denk dat die ongeveer evenveel kost als een 6600 gt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan