Upgrade videokaart/geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikzak

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Beste,

Ik heb m'n desktop nu bijna 2 jaar denk ik. Ik merkte bij nieuwe games, zoals Far Cry 3, dat m'n videokaart dit niet meer op maximale settings kan draaien.
Met Grand Theft Auto V in het vooruitzicht is het misschien een idee om m'n pc te upgraden.

De specs zoals ze nu zijn:
  • Moederbord: Asus P7P55D EVO
  • Voeding: Corsair GS800 800W
  • Processor: Intel Core i5 750 @ ~4.0 GHz (quadcore, overclocked)
  • Videokaart: ATI Radeon HD5850
  • Werkgeheugen: OCZ Gold 6GB (3 x 2GB), 1600Mhz
  • Harddisks: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120 GB + Samsung SpinPoint F3 1TB

Ik vind inmiddels de 6GB ook een beetje aan de krappe kant.

Ideeën voor een goede videokaart (en evt nieuw geheugen) die bij dit systeem passen?
Het budget is ongeveer 400-500 euro.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Voor 400-500 euro als budget kan je gewoon een HD7970 of GTX680 kopen, geheugen zelf kost vrij weinig, je koopt al 16GB voor 60 euro. De rest van je systeem is overigens nog prima.

Wat ik mij overigens af vraag: waarom heb je niet meer genoeg aan 6GB werkgeheugen? Voor eigenlijk alle games is 4GB nog prima.

Bedankt, zijn mooie kaarten zo te zien! :)
En, ik weet niet of 6GB te weinig is, maar het leek mij een beetje krapjes. Maar voorlopig is het wel genoeg inderdaad.

Stel dat ik mijn budget iets verlaag naar 300-400, wat zouden dan mooie videokaarten zijn?
Ik weet nog niet precies hoeveel geld ik er aan wil besteden, en vind het zonde om 100 euro meer uit te geven voor een kaart die nét iets beter is...

denk aan een GTX670 of HD7970 deze zijn vrijwel even krachtig
pc specs zien er prima uit op het moment HD5850 is geen slechte kaart beetje middenmoot game kaartje
voeding is ook ruim voldoende voor de high end kaartjes
6GB zou wel genoeg moeten zijn voor games geheugen is goedkoop dus als je extra overhead wilt hebben dan past dat prima in je budget

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan