upgrade videokaart voor ouder moederbord? (asus p5gl-mx)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MootjeT63

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2013
Mijn pc is al een oud bakkie van 2005, helaas geen geld voor een nieuwe. Er zit nog het originele moederbord in (Asus P5GL-MX) en de videokaart is Geforce 6600. Ik speel al een aantal jaren World of Warcraft maar heb nu problemen met dat ik steeds melding krijg "your video device is not compatible". En dat klopt ook wel want na ca. 10 minuten spelen loopt de zaak vast en moet ik pc resetten; kan niet eens meer met alt-tab of startknop van toetsenbord overschakelen. Een kennis van me heeft er al extra geheugen ingeprikt; is nu 2 gb ipv 1 gb. Maar qua videokaart wist hij me niet meer te vertellen dan "ja dan moet je ff zoeken" :confused:

Vandaar dus mijn vraag: welke videokaart is beter dan Geforce 6600 en kan ik óók nog eens gebruiken met mijn huidige moederbord? Bakkie loopt op XP pro. Heb al eens Win7 geprobeerd maar toen liep ik sneller dan de pc :p En dan loopt World of Warcraft helemáál niet...

Senk joe verrie mutsj!:)

Dank je wel voor de tip! Nu heb ik in ieder geval een idee van wat voor soort kaart ik kan gebruiken. :thumb:

Succes met zoeken. Naar mijn mening is de HD4850 de budgettip voor jou. Leuk kaartje (heb er zelf vroeger ook gehad), zeer goede prijs/snelheid op de tweedehands markt en ook gering stroomverbruik.

Ja hoor, maar het is wel een passief gekoelde kaart. Dus je zal wel enige airflow in je behuizing moeten hebben anders wordt de boel te heet ;)

Heb de gewone koeler in de pc zitten en ook eentje in de voeding en ook nog (indien nodig) externe fan

Nou de kaart is binnen :) Ben de driver aan het downloaden (duurt 2 uur!) en dan kan de kaart er vanmiddag of vanavond in. Ben reuze benieuwd of het allemaal gaat lukken

Affijn, toen de kaart er eenmaal in zat had ik geen beeld... dus buurman gebeld die redelijk veel van pc's weet, bleek dat deze kaart dus ook een stroom stekkertje nodig had. Aangezien ik nog nooit een video kaart aangesloten had, wist ik dit niet. Stekkertje erin en klaar dacht ik maar nee, toen was ik ineens een harde schijf kwijt (stekkertje was losgegaan). Al met al heb ik toch wel enige tijd onder mijn bureau doorgebracht:rolleyes:

Maar alles doet het :thumb::thumb: En stuk sneller dan eerst :d

Dus nogmaals: hartelijk dank voor de adviezen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan