Upgrade videokaart..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik dan eerst maar een Coolermaster Real Power M620 koop, en dan even doorspaar voor een videokaart. =)
Trouwens.. heb ik een PCIe x16 2.0 slot nodig of maakt het niet veel uit voor de HD4770?
Ik weet dat een PCIe 2.0 kaart in een PCIe x16 1.0 slot past, maar zal het qua prestaties veel uitmaken?

Nee maakt niet veel uit.

ook prima keuze die voeding trouwens
Weet je al waar je hem wilt bestellen?

Hier in leeuwarden is een mycom, waar ze deze verkopen voor 90 euro, dus ik denk dat ik hem daar ga kopen. Helaas is Leeuwarden op het moment 1 van de 4 locaties die hem niet op voorraad heeft, maar ik kan altijd bestellen en dan kiezen om hem af te halen. Scheelt me weer verzendkosten ;)

Wel jammer trouwens dat mijn voeding de HD4770 niet aankan.. hebben nou net een actie met die kaart... ;) Volgens Alternate loopt die kaart trouwens op 80 watt max, wat ongeveer 10 watt meer is dan een 9500GT. Klopt dit dan wel?

Ik ben nu wel een beetje erg verward. Alternate zegt 80 watt max en tweakers zegt 140+ watt idle?

Als hij op 80 watt zou draaien kan mijn PSU hem hoogstwaarschijnlijk wel aan, ik heb namelijk wel een PCIe 6 pins aansluiting, en een PCIe slot levert al 75 watt. En als hij op 200 watt load zou lopen, zou hij dan niet twee PCIe voedingkabeltjes nodig hebben? ik dacht dat die ook 75 watt per kabel leveren?

Erg vaag allemaal ;)

Houd rekening met de rest van je systeem wat ook zijn sapjes vraagt.
Ik zei daarom ook in me eerste replay dat 365w een grensgeval is.
Delta is op zich wel een goede voeding.

Wat geef men voor amperage aan op de 12volt lijn voor deze kaart?

Laatst bewerkt:
Daarvoor zal ik even moeten zoeken.. enig idee waar ik dat kan vinden? staat niet op de ati site =(

EDIT 1: Met de Be Quiet PSU Calculator raden ze me voor mijn systeem trouwens een 400w Be Quiet aan.. dat is met een HD4770.. ik heb dus weer een beetje hoop ;)
Mijn CPU draait trouwens op normale voltages en kloksnelheid, aangezien ik met mijn voor FSC gemaakte MSI moederbordje niet kan overclocken (-.-) dus veel stroom neemt die ook niet (95 watt max geloof ik). Spellen die ik speel zijn trouwens Call of Duty 4 en CSS, dus dat is ook niet zo heel erg veeleisend...

EDIT2: Guru3D zegt in hun review van de HD4770 26 amps op de 12v aan te raden..

Laatst bewerkt:
ik was ook al naar opzoek maar zie ook zo snel nog niet....:(

Maar je kun eerst proberen toch wat ie doet op die voeding...
Alleen ik ben het type :liever meer overbodige duce dan net aan......

Klopt, ik houd er ook niet van mijn voeding helemaal tot het uiterste te pushen, maar deze 9500GS kan COD4 nou ook niet echt geweldig aan, en die 4770 is met veel spellen zelfs beter dan een 9800GTX.. en die prijs is gewoon erg verleidelijk.

Ook het lezen en bekijken waard:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd4770_5.html

Daarin wordt zelfs gezegd dat een extra voedingkabeltje naar de gpu bij de hd4770 bijna niet eens nodig is =O

En om 1 van mijn vele vragen opnieuw te stellen: Is een PCIe x16 2.0 slot echt nodig met deze kaart? Maakt het qua performance echt veel uit? Ik heb eens gelezen dat het misschien 100 3dmarks scheelt met een 9800GT ofzo, weet het niet meer zeker ^^

Als jij een x16 1.0 hebt welke op x16 loopt (je hebt ook x16-sloten die op x4 lopen -> dan is het een twijfelgeval of je snelheidsverlies krijgt), dan gaat het prima werken.
Dit soort videokaarten zitten echt nog niet in de buurt van de max van een 1.0 x16-slot.

Ik heb een nvidia 630i chipset, en ik geloof dat die wel op x16 lopen of niet?

Edit: Even PC Wizard 2008 geopend, en deze geeft de volgende informatie:

Bus PCI-Express :
Apparaat : Nvidia Corp
Version : 1.0
Port : 0
Physical Slot : #0
Slot Populated : Ja
Link breedte : x16 (max. x16)
Link Speed : 2.5 GB/s

Moet dus wel lukken of niet soms

Laatst bewerkt:
ik zie trouwens nu pas dat je het max amperage al genoemd hebt...
Dit is dus prima in orde.

Weet je trouwens zeker dat er 365W staat en niet 360W?
365W is namelijk nogal gek. Normaal gesproken kan je dat totale maximum door 12V delen....

Maar wat is jullie oordeel?
Zal hij er op lopen of MOET ik een nieuwe voeding kopen? (in welk geval ik nog tot de zomervakantie moet wachten met de videokaart -.-)

Edit: Ik zal even kijken. Ik zal anders wel even een paar fototjes maken van kast en voeding als ik de camera kan vinden ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan