Upgrade Vista Naar 7 (Laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeligeXFee

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Berichten
21
Hallo ik heb een kleine vraag.

Ik wil graag mijn vista naar windows 7 upgraden op mijn laptop.
Ik heb niet zoveel verstand van, maar me vader zit ergens mee.

[DONE]Vraag 1: 'ik wil weten wanneer je vista naar 7 doet, of dan je hele systeem vista dan weg gaat, me vader zegt van niet omdat je die geheime schijf hebt. Op mijn geheime schijf staat dus zon 20gb van het systeem, hier kan ik alleen via BIOS erbij, gaat dit dus automatisch ook leeg als ik upgrade naar windows 7'

[DONE]Vraag 2: Apparaat: Realtek High Definition Audio
Status: Onbekend
Details: We hebben geen compatibiliteitsinformatie over dit apparaat.

Dit apparaat is mijn geluid, als dit dus niet goed gaat, heb ik vast geen geluid. hier zit mijn vader ook mee vast op zijn windows 7! Wat kan ik hier aan doen?
ik heb zelf al een driver gevonden voor mijn laptop, me vader probeerde deze ook op zijn pc, en hij krijgt alleen gekraak. '

[DONE]Vraag 3: 'Nog kleine vraag, me vader heeft nu dat hij soort van trial heeft 'zoveel dagen over' hij heeft hem weggeklikt ofzo, en weet nu niet of die geregistreerd is of niet. Hoe kan je dat zien? '

Acer Aspire 7535

Ik ga FORMATTEREN , Niet upgraden

Hopelijk heeft iemand een duidelijk antwoord :)
 
Laatst bewerkt:
Mmmmm

Het ligt eraan wat je upgraden noemt, upgraden is gewoon veilig. Al je bestanden worden behouden, ook al je programma's & games enz.
Het enige nadeel ervan is dat sommige programma's na een upgrade niet meer werken, en dat je PC toch nog slomer is dan met een formatteer installatie.
Laat dit programmatje maar eens een kwartiertje draaien:

http://www.microsoft.com/downloads/...90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en

Wanneer deze klaar is, staan er waarschijnlijk enkele problemen bij.

Je kunt ook upgraden en dan alles verwijderen; formatteren.
Je raakt al je bestanden kwijt, en dus ook al je drivers ( drivers = programmatuur om je computer hardware goed te laten werken ) Die drivers kun je waarschijnlijk vinden op de website van je fabrikant van je laptop. Een formatteer installatie is heel goed, want alles wordt weer opgeschoond, waardoor alles weer sneller is. ( WEL: een backup van al je bestanden, die kun je dan makkelijker terugzetten, er zit zo'n programmatje in Vista zelf )

PS. Als dit een gekochte versie is van Windows 7, is er geen probleem. Is deze illegaal gedownload, dan heb je hem zelf moeten branden, en is de kans groot dat er een foutje in de CD zit. Dit kan er voor zorgen dat een aantal belangrijke bestanden mist, en tja... daar zit je dan! Weet zeker dat de CD / DVD goed werkt!
 
Okej, ik probeer die programma ondertussen uit.

Als ik dus formateren gaat dan ook me hele vista eraf? Dus die 20gb van die geheime schijf eraf?
Backup?? :rolleyes: Dat is tog gewoon al je bestanden op een schijfje doen ofzo? Want dat heb ik wel gedaan, naja gewoon afbeeldingen enzo..

En ik ga een illegale gebruiken van me broer, die heeft hij al een tijdje en werkt zeer goed
 
Mooi

Ok, dan weet je zeker dat de CD goed is.

( Wel Windows 7 activeren met Windows 7 loader, anders dan kan je hem na 30 dagen niet meer gebruiken!! )

Bij de installatie van Windows 7 kun je kiezen op welke harde schijf je hem wilt installeren, dus dan kies je gewoon de juiste harde schijf. Niet de "geheime" dus. Maar ik heb nog nooit een "geheime harde schijf" gezien, maar waarschijnlijk zijn dat gewoon de backup bestanden die bij je laptop horen. Kopieër die maar voor de zekerheid ook naar een USB, of Externe Harde Schijf. Misschien heb je ze wel nodig.
 
Dat is het nou het probleem je kan niet bij de geheime schijf komen :confused: er wordt dus gezegd dat daar mijn hele systeem Vista op zit

Windows 7 loader?? Is dat van die ene programma?
Srry ik weet hier niet zo veel van. Niet zo technisch

Heb de test gedaan van de programma alles prima, ik zit alleen hiermee vast:

Apparaat: Realtek High Definition Audio
Status: Onbekend
Details: We hebben geen compatibiliteitsinformatie over dit apparaat.

Dit apparaat is mijn geluid, als dit dus niet goed gaat, heb ik vast geen geluid. hier zit mijn vader ook mee vast op zijn windows 7!
 
Laatst bewerkt:
Windows 7

Windows 7 loader is een programma die Windows activeert. Omdat het een illegale Windows is die jullie hebben, moeten jullie hem waarschijnlijk ook activeren. Over die geluidskaart: Maak je er maar geen zorgen om, ik had dat ook, alles werkt nog prima!

Kun je ook even zeggen om welke laptop het gaat? ( Dus niet alleen Dell, of Acer, maar de hele naam )
 
Ik heb al zover dat ik niet ga upgraden maar eerst ga formateren dus. Moet ik die Loader dan na het downloaden van windows 7 erop zetten?

Over dat geluidskaart: Hoe weet ik dat zeker? Mijn vader heeft nog steeds geen geluid, ik heb zelf al een driver gevonden voor mijn laptop, me vader probeerde deze ook op zijn pc, en hij krijgt alleen gekraak. :confused:

Nog kleine vraag, me vader heeft nu dat hij soort van trial heeft 'zoveel dagen over' hij heeft hem weggeklikt ofzo, en weet nu niet of die geregistreerd is of niet. Hoe kan je dat zien?

En ik heb een Acer Aspire 7535 :)
 
Wow

Ok, je vader moet nu wel gaan opschieten, anders is straks al zijn data weg!
Je gaat naar start, dan rechter muisknop op computer, en dan eigenschappen. Onderin staat hoe lang je nog hebt. Als je het Windows 7 Loader programma gebruikt, dan wordt die "tijdbom" verwijderd, en kan je weer voor eeuwig computeren.

mod edit: lees de huisregels nog eens, dit is dus niet toegestaan bij Helpmij.nl

Dit is de download link. Als hij klaar is met laden, klik dan op "Install Loader" of iets vergelijkbaars. Zorg ervoor dat er geen programma's open staan ( zoals internet explorer etc. )

Dit zou de tijdbom verwijderd moeten hebben.
Over de drivers voor de geluidskaart voor je vader, elke geluidskaart heeft andere drivers. Als je vader de naam weet van zijn geluidskaart, kan hij zeker weten online drivers vinden.

Je hoeft je geen zorgen te maken over geheime harde schijven. Ik heb bijna hetzelfde Acer model trouwens!:p
Ik ben ook overgestapt naar Windows 7, Vista was echt gewoon een hel. Alles doet het bij mij prima. Op http://www.acer.com/ kun je trouwens alle drivers vinden van jouw model. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je er een aantal niet kan downloaden.

Ik heb trouwens een Acer Aspire 5536G
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks!

Een tijdbom! wow, ik vertel het hem dat hij die moet downloaden!

Als jij bijna dezelfde hebt, moet mij ook vast lukken dan. :D
Heel erg bedankt, als ik weer ergens niet uitkom hoor je het wel van me.

Nogmaals bedankt!

EDIT:
Vader over vertelt van Loader, heeft hij al geprobeerd, hij zegt dat niks helpt.....
En hij heeft gezocht naar zijn geluidskaart, werkt niet....
En hij vertelde me erbij, dat heel veel mensen last hebben met de geluidskaarten, en dat ze weken vanalles hebben probeerd.
Naja ik weet het zelf ook niet meer hor ;.;
 
Laatst bewerkt:
Jaa

Ik weet jouw vaders probleem!! Hij heeft een oudere versie van de Windows 7 Loader gebruikt, en die werkt niet meer! Download degene in de link die ik heb gegeven, die zou het wel moeten doen!!
Over het geluid, jammer maar helaas dan...:(
Hij kan proberen een aantal drivers van dezelfde fabrikant te installeren, alleen dan van andere modellen, misschien heeft hij dan wel geluid. Je hebt wel kans dat het geluid niet super is, maar je hebt het wel.
 
Hmm Okej, naja ik kan het eventueel even kijken of het dan werkt.

Hij ergert zich op moment dat hij geen geluid heeft.
 
Ok, veel succes dan!:thumb:
Ohja, ik denk dat er binnekort een Service Pack uitkomt voor Windows 7, misschien zit daar een fix bij
 
Goed nieuws!

Me vader heeft geluid op zijn pc!

Wat heeft hij gedaan: Zijn geluidskaart uit zijn pc gehaald :shocked:
En toen kreeg hij geluid, kan het nog gekker???
 
Haha

Jaja, dan schakelt het geluid over van de geluidskaart naar de standaard geluidskaart van het moederbord:rolleyes:
Heeft ie de nieuwe Windows 7 Loader al gebruikt??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan