upgrade voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistertrucker

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
hoi allemaal,

ik heb een nieuwe grafische kaart geplaats maar als ik die op de standaard instellingen zet valt de pc uit dus ik heb hem lager ingesteld.

mijn setup is:
processor: I3 530 2,93ghz
RAM: 4 gb ddr3 ram
moederbord: medion ms 7616
grafische kaart: nvidia geforce gt640 (asus) (oude was nvidia ge force gt220)
opslag 596 gb
een dvd brander
netwerk kaart
geluid kaart 7.1
en een 350 wat voeding ik denk dat dit het probleem is maar voor hoeveel moet ik het vervangen of is de processor niet krachtig genoeg
ik hoor graag jullie menig!!

mvg Erik

Beste,

als ik het goed begrijp, valt de PC steeds uit? Dit komt inderdaad door de voeding die te weinig wattage heeft. Je processor en videokaart verbruiken al 150W, met de andere componenten erbij kan het wel zijn dat de voeding teweinig wattage heeft waardoor de PC gaat uitschakelen. Je kan op azerty.nl een nieuwe voeding bestellen, is de PC bedoelt voor gaming of voor gewoon bureau-werk?

Mvg,
Copchase

Laatst bewerkt:
hoi
wat voor voeding moet ik nemen 500 wat 450
wat denken jullie
hij is vooral bedoeld voor gaming maar ook voor andere dingen voor gaming

is het wel veilig als ik de video kaart gebruik of kan die nu kapot gaan?
ik kan over klokken maar ook underkloken dat doe ik nu anders kan deze voeding het niet aan

de temperaturen zijn bij internet dus niet gaming: processor 25graden moederbord 28graden grafische kaart 27 graden harde schijf 29graden is dit oke?

Temperaturen zijn OK.

Heb je nu problemen met de pc met de nieuwe videokaart? Een 300W A-merk voeding moet in ieder geval voldoende zijn voor dit systeem, dus ik weet zo net nog niet of dat je moet upgraden.

oke maar op de doos staat dat je minimaal 350wat voeding nodig hebt maar bedoelen ze aleen voor de grafische kaart of voor alles

Nee, voor het volledige systeem. Die 350W schrijven ze er op omdat er ook voedingen zijn die het opgegeven vermogen bij lange na niet kunnen leveren. Daarom zetten de fabrikanten hoger in zodat het altijd genoeg is. 300W A-merk voeding is voldoende.

Die voeding zou goed genoeg moeten zijn ;)

Beschrijf het vastlopen en uitvallen eens.

ooo lastig te beschrijven het is zo dat als ik iets wil doen bvb een game minecraft dan blijft hij gwn staan er gebeurt niks ik ben aan het skype en hoor dan niks meer als het op zo'n blauw scherm springt dan zie je allemaal van die rare tekens en dan moet je opnieuw starten en dan krijg je systeem herstel dinges

Aha, je krijgt een blue screen of death. Wat is de foutcode die daar gegeven wordt? (stop 0x000000 met wat cijfers er achter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan