Upgrade voldoende om Need for Speed Underground 2 goed te spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
Nee nee Puppie.. dit keer niet het ' hacken ' zoals jullie het vinden :D

Vraag:

Zou mijn PC Need For Speed Underground 2 nou eindelijk smooth draaien?

toen der tijd:

Nvidia Geforce 5500
Amd Athlon Pentium 4 2800+
512 Mb ram
IDE 40 GB HDD 5200 RPM
2.08 Ghz

Nu:

Nvidia Geforce 6200 (new)
AMD Athlon Pentium 4 2800+
768 Mb Ram (256 kaartje erbij)
IDE 160 GB HDD 7200 RPM 8 mb cach (new)
2.08 Ghz


Zou het smoother lopen (rijden voor de bijdehandjes :D) nu ik de nieuwe hdd heb en 256 MB ram erbij heb?

Probleem toen was dat ik alles op low quality had staan en 't nog niet smooth liep (War Rock deed het toen der tijds ook niet goed maar nu wel) zou het nu zo zijn dat ik dit keer NFSU 2 met de quality omhoog kan krikken ?


Groet,

Johan
 
Het zal wel beter functioneren.
Maar je systeem is nog steeds redelijk ouderwets na je update. :)
 
Het zal wel beter functioneren.
Maar je systeem is nog steeds redelijk ouderwets na je update. :)

Klopt, denk dat 't tijd word dat ik een baan zoek ( nog 3 weken dan ben ik 16 :) ) en ga sparen voor een andere videokaart, en betere geluids kaart. (heb nu Nvidia Geforce 6200 en AC-97' geluidskaart intergrated)


2000509967596850395_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: "Ga sparen voor een nieuwe computer." :eek:

Dat kan ook. Maar goed. aangezien ik volgend jaar een ' ict medewerker in opleiding ' ben wacht ik nog een paar jaar (ondertussen natuurlijk wel werken) tot ik mijn opleiding klaar heb, dan een geheel eigen pc bouwen. of die van mijn broer kopen natuurlijk.

Trouwens. het uitzetten van de skins van XP (dus weer terug naar te oude betrouwbare 98 skin) helpt dat ook dat de pc dan niet zo heel veel hoeft te trekken alleen maar voor het bureaublad?
 
Met een betere videokaart kun je met deze pc N4S w.s. goed draaien.
Dat kost je zo'n €90-150.
Dan moet je er ook zeker van zijn dat de voeding dit aankan, Mogelijk moet deze ook vervangen.
Het advies om door te sparen voor een nieuwe is dus niet zo gek.
Amd Athlon Pentium 4 2800+
Overigens heb je gewoon een athlon (niks mis mee) geen P4
mvg leo
 
Met een betere videokaart kun je met deze pc N4S w.s. goed draaien.
Dat kost je zo'n €90-150.
Dan moet je er ook zeker van zijn dat de voeding dit aankan, Mogelijk moet deze ook vervangen.
Het advies om door te sparen voor een nieuwe is dus niet zo gek.

Overigens heb je gewoon een athlon (niks mis mee) geen P4
mvg leo


slimmerik, 450 Watt niet genoeg dan?
 
als ik jou was zal ik er ook een iets snellere processor in zetten,
als je echt in 1× klaar wilt zijn qua processoren kun je een AMD Athlon 46 2X ~3.0 Ghz 6000+ nemen, deze kost dan ook €150,- maar dan heb je ook wat, pas wel op dat de rest van je systeem dan nog wel goed blijft draien...
en anders koop een nieuwe pc :p
 
slimmerik, 450 Watt niet genoeg dan?
Wat bedoel je hier nou mee?
Ik kan kan uit je post niet halen dat het een 450w voeding betreft,maar ik zal wel ergens overheen lezen.

En ja met 450w Amerk voeding kom je een eind
maar aan een 8800 moet je niet beginnen met dit systeem.
Ik heb je moederbord niet opgezocht, maar is hws agp, dan kan dat sowieso niet.
Wanneer je alleen de videokaart wilt vervangen kun je het misschien het best daar een topic over openen.
 
Wat bedoel je hier nou mee?
Ik kan kan uit je post niet halen dat het een 450w voeding betreft,maar ik zal wel ergens overheen lezen.

En ja met 450w Amerk voeding kom je een eind
maar aan een 8800 moet je niet beginnen met dit systeem.
Ik heb je moederbord niet opgezocht, maar is hws agp, dan kan dat sowieso niet.
Wanneer je alleen de videokaart wilt vervangen kun je het misschien het best daar een topic over openen.

hws agp? wat is dat..? ik zie wel een keer. kan nu nog niet :(
 
Titel aangepast "Just a Question [Part 2]" zegt niets over je vraag/probleem, graag de volgende keer zelf een betere titel verzinnen. Daarbij zijn we een Nederlands forum.

Ik heb je moederbord niet opgezocht, maar is hws agp, dan kan dat sowieso niet.
Niet waarschijnlijk, maar je heb zeker een AGP(Accelerated Graphics Port). Staat gewoon in je screenshot van Everest aangegeven.:)

AGP
Accelerated Graphics Port
Een standaard voor het snel kopiëren van textuurbestanden van het interne naar het beeldschermgeheugen. Om AGP te gebruiken dient u te beschikken over een moederbord met een AGP-bus en natuurlijk over een grafische kaart die dit systeem ondersteunt. De AGP-bus onderscheidt zich op enkele punten van de traditionele PCI-bus. AGP werkt op een kloksnelheid van 66 MHz tegenover 33 MHz voor PCI. AGP kent een maximale doorvoersnelheid van 533 Mbps tegenover 132 Mbps voor PCI. Tot slot wordt AGP uitsluitend gebruikt voor grafische data en hoeft de bus dus niet te worden gedeeld met andere apparaten.
Bron: http://www.computerwoorden.nl/index.php3

Je nieuwe hardeschijf blijft toch de langzaamste onderdeel, dit is niet echt een verbetering als je het voor games doet. Je hebt wel iets snelheidswinst ten opzichte van je oude schijf. Je onboard geluidskaart zal geen probleem(pje) zijn voor games.

Geheugen naar 1GB upgraden en de snelste videokaart voor AGP zien te krijgen, dan zou je nog redelijk wat games op een goede kwaliteit kunnen spelen. Ik heb zelf een Bliss Geforce 7800GS+ AGP videokaart met 512MB geheugen erop. Daarnaast 2GB aan geheugen. Need for Speed Underground 2 is voor deze kaart een lachertje. Moet er wel bij zeggen, dat mijn processor behoorlijk krachtiger is, dan die van jou. (Pentium 4 Extreme Edition 3,4GHz)
 
En wat heb ik hier mee te maken.....
mijn mail adres is trouwens puppie@helpmij.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan