Upgrade voor computer - Advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jrauwerda

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2010
Berichten
21
Geachte lezers,

Ik heb 2 jaar geleden mijn PC een hardware update gegeven maar ik heb het gevoel dat hij weer toe is aan een nieuwe. De prestaties van de PC zijn erg zwak in games zoals Saints Row the Third en Starwars The Old Republic.

Mijn specs zijn als volgt:

Besturing systeem:
Windows 7 64bit Home Premium

Processor:
Intel Core i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 2 core's

Moederboard:
MSI H55M-E33(MS-7636)

Intern Geheugen:
8 GB RAM

Videokaart:
AMD Radeon HD 6850 GPU
774MHz Engine Clock
1GB GDDR5 Memory

Hardeschijf:
Samsung SP2504C
250 GB
SATA-300
7,200 rpm
8 MB buffer

Nu is mijn vraag: Is het logisch dat deze specs spellen niet goed kunnen draaien? Is er misschien een zwakke schakel in mijn systeem die er voor zorgt dat ik een lage FPS in deze spellen heb? Graag zou ik advies willen over wat ik zou moeten updaten om mijn PC zijn prestaties te verbeteren.

Bij voorbaat bedankt!
Groeten,
Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Denk toch wel je processor, welke mogelijk je videokaart prestatie omlaag halt.

Verplaatst van "Hardware Overige" naar "Aankoop nieuw systeem / Upgraden".
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie, ik wist niet dat je processor je videokaart kan boosten.

Ik heb nu ook mijn moederboard toegevoegd in het rijtje:

Moederboard:
MSI H55M-E33(MS-7636)

Graag zou ik wat meer reacties willen hebben, indien mogelijk!
 
Je cpu is idd zwak maar het moet geen probleem zijn om hier saints row en start wars mee te spelen...
hoeveel fps heb je dan ? wat noem je laag ?
hoe wat waar en waneer lag je precies ?

Heb je ook al eens naar de temperaturen gekeken bijv met speccy ?
 
Bij Saints Row lag ik eigenlijk constant. Extreem lage FPS op de laagste details. En met laag bedoel ik 8 tot 10 FPS. Ik heb mijn temperaturen niet gechecked. Ik zal dit z.s.m. doen. Wat zijn juiste temperaturen?
 
de juiste temps zijn voor de alle onderdelen onder de 70 graden
hierboven duid aan dat er iets mee is
 
Ok de temperatuur van mijn processor is rond de 105 graden en stijgt terwijl ik speel... De ventilator draait wel gewoon zoals hij hoort. Hoe kan ik dit oplossen?
 
Geachte lezers,

Goed nieuws. Ik heb mijn processor ventilator gecontroleerd en het bleek dat hij niet helemaal goed vast zat en hij was ook hartstikke smerig. Dus ik heb het schoongemaakt en opnieuw vastgezet en de temperatuur komt nu niet boven 70 graden. Saints Row loopt stabiel op de hoogste settings, met ongeveer 35 FPS... Wat voor mij genoeg is op Ultra settings ;)

Bedankt voor je doorslaggevende tip msi009 en bedankt voor jullie snelle reacties!

Groeten,
Jeffrey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan