Upgrade win 7 naar win 10 niet voltooid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjs

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
59
Hallo forums,

Zoon lief van m'n schoonzus dacht upgrade van win7 naar win10 te doen. Verhaal van m'n schoonzus: 1e keer liep de groene balk helemaal vol, pc niet gestart, 2e keer liep de balk ook vol, maar bleef nu bij 99% staan. Pc heeft zo ruim 24 uur gestaan, zonder enige verandering. De zoon was er "klaar mee" en heeft en met de aan/uit knop uit gezet.

Als ze nu de pc starten kregen ze de volgende melding:

The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. Windows installation cannot proceed. To install windows, click "OK" to restart the computer, and then restart the installation.

Geprobeerd in safe mode te starten, komt steeds in hetzelfde scherm terug zoals hier boven.

Heeft iemand een idee of tip hoe de pc weer wil/kan starten van win7

Al vast bedankt voor mee denken.

Gr mjs.
 
Hallo de Jean,

Thanx voor je reactie, starten in veilige modus geprobeerd, met daarbij alle voor mij eventuele opties geprobeerd. Pc komt steeds weer in het scherm terug zoals ik in mijn eerste post getypt heb.

In iedergeval bedankt voor het mee denken.

Gr mjs.
 
Ben bang dat je moet gaan opstarten vanaf USB en een schone installatie moet doen.
Waarschijnlijk is je activatie al geregeld in het BIOS maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen anders na installatie contact opnemen met Microsoft
 
vrees ik ook , komt zelden voor, maar je moet maar "prijs" hebben.
Probleem met een schone installatie is dat je geen "windows old" hebt en alles kwijt bent.
 
8 op de 10 die hier aankomen met problemen hebben géén backup, maximaal een externe HD waar bvb de foto's op staan ...
 
Hoi,

Ik had eerder een reactie geplaatst, maar zie ik hier niet......

Kan ik meteen een schone install van win10 doen, of eerst win7 als basis gebruiken en dan de upgrade doen naar win10....?
Bij een schone install van win10 kom ik in de problemen met de activatie hiervan, denk ik.

Is er geen windows.old map, die teruggedraaid kan worden? Nog een gedachte van mij: Als er een recovery partitie op de schijf staat, is dat dan nog een optie te proberen....? En natuurlijk wil ik proberen nog wat persoonlijk spul te redden(doos, mail,foto e.d.) door de schijf in een andere pc te hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan