Upgrade Windows 7 naar Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik wil Windows 7 upgraden naar Windows 8.
Mijn vraag is blijven dan de programma's (apps) behouden of moeten deze opnieuw geïnstalleerd worden?

Meestal werken ze niet zo best na een upgrade, het beste is dan een schone install van 7 en dan 8 er overheen.
En dan je programma's opnieuw installeren.

Bedankt voor de reactie Erik 777.
Volgens Microsoft blijven de apps behouden maar heb jij of heeft iemand anders hier ervaring mee met deze upgrade?

Microsoft zegt wel meer, later mag je er dan achter komen dat het vaak anders is.
Microsoft heeft het dan alleen over microsoft software.
Alle andere software heeft microsoft verder niks mee te maken en daar hebben ze het dan ook niet over.
Je kan het wel proberen hoor, stel al je data veilig alvast zoals films foto's documenten favorieten en downloads.
Je kan altijd nog, mocht het niet lekker lopen, een schone windows 7 install doen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de upgrade vanaf Windows 7 gedaan en ik kon kiezen dat ik al mijn programma's mee kon nemen. En alles is uiteindelijk meegenomen.

Bedankt voor jullie reacties.
bassie9: Zijn ook niet Microsoft programma's meegenomen en functioneren deze nog? Als je deze vraag bevestigend kunt beantwoorden ga ik ook deze upgrade proberen.

Natuurlijk, alleen Microsoft Security Essentials wordt niet meegenomen want die zit ingebouwd onder Windows 8 met de naam Windows Defender. Ik zou maar opschieten, vanaf 1 februari kost die Windows 8 upgrade €199,99.

Kan je al zo snel zien of alle programma's met bijbehorende functies al werken?
Dat is best snel.
Mocht alles perfect werken, kan je dat later nog eens melden dan hier? ben er wel benieuwd naar.
Dat zou een grote verbetering zijn dan tov hoe het met eerdere upgrades was.

Laatst bewerkt:
De Upgrade Assistent zit al in de installatie, dus in het installatieprogramma kun je zien welke software goed werkt enzovoort...

Dat is handig. En werkt je antivirussoftware ook nog? of gebruik je die van microsoft? Windows defender is een antispyware programma, geen antivirus programma.

Dat is handig. En werkt je antivirussoftware ook nog? of gebruik je die van microsoft? Windows defender is een antispyware programma, geen antivirus programma.

Windows Defender bestrijdt in Windows 8 naast malware (dus ook Spyware) ook virussen, dit in tegenstelling in sommige ander Windows versies!

Natuurlijk, alleen Microsoft Security Essentials wordt niet meegenomen want die zit ingebouwd onder Windows 8 met de naam Windows Defender. Ik zou maar opschieten, vanaf 1 februari kost die Windows 8 upgrade €199,99.

Ik weet 't maar het is zelfs nog meer: € 299,99 !!! Nu nog € 29,99 !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan