Upgrade windows 7 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanine1

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2010
Heb vandaag eindelijk me upgrade kunnen installeren. Dat verliep al niet helemaal zoals gepland.

Ik kreeg een gratis windows 7 upgrade via Acer. Toen ik die wilde installeren, moest ik eerst de Acer wizard gebruiken. Mijn type valt buiten die service, dus moest ik op de site de windows 7 driver voor de clean installatie downloaden. Nou die was er dus al niet(site bevat geen enkele windows 7 download).

Dan maar geinstalleerd met alleen de windows 7 cd. pakte hij allemaal goed. Daarna moest ik weer Acer wizard uitvoeren, maar je raad het al, die pakt hij niet. Weer zelfde [Censored] praatje van Acer.

Pc installeerde de updates vanuit zichzelf maar zeker weten nog niet alle drivers.

Paar programma's kan ik niet meer terugvinden in mijn program files map en de installatie heeft er ook voor gezorgd dat mijn dvd speler het niet altijd meer doet(fix it ook al geprobeerd, maar fix it geeft een error aan in fix it zelf).

Hoe fix ik dit?

Ga ook eens naar de verkoper van de laptop. Hij is in deze medeverantwoordelijk, want heeft dit product met de upgrade aan jou verkocht. Hij zal dan ook moeten zorgen voor een werkende upgrade.

Daarnaast vind ik het vreemd dat Windows 7 op je Acer niet stabiel lijkt te zijn. De meeste drivers zou hij toch echt al aan boord moeten hebben. En een dvd speler die raar doet klinkt vreemd. Wat heb je gedaan om de installatie uit te voeren?

(Het is trouwens mijn pc, niet de laptop. Mijn laptop is van Compaq)

Ik heb al paar keer contact opgezocht met Acer voor de upgrade, maar hij pakt mijn registratie ook niet meer. Dus kan alleen maar bellen.

De upgrade heb ik via Acer gekocht, omdat mijn pc binnen de windows 7 upgrade garantie liep. Mensen met een pasgekochte pc of een pc van max. een jaar oud kregen een gratis upgrade van Acer(alleen verzendkosten moesten betaald worden).

Ik had al stabiliteitsproblemen met me Vista op Acer. Kreeg (zelfs na terugzetten naar fabrieksinstellingen) binnen een maand blue screens, zelfs ookal was alles up-to-date.

Officieel loopt de Acer Windows 7 upgrade zo:
Acer Wizard > Windows 7 > Acer Wizard

Mijn type computer valt niet binnen de normale upgrade, dus moest een "clean install" uitvoeren met de driver van windows 7 die op de site te vinden zou zijn. Of ik kijk er echt overheen, want heb hem niet gevonden.

Dus heb het maar met de Windows 7 cd alleen gedaan, deed ie prima. Alleen nu komen we weer bij de wizard aan die aangeeft dat ik de driver moet hebben .. die nergens is te vinden.

Me pc loopt nu erg traag en niet helemaal stabiel en als dit te lang door blijft gaan, moet ik hem (tegen de zin van me ouders in) naar mijn kennis brengen om hem te laten nakijken of naar het Acer punt in Utrecht.

Programma's doen het nog maar bepaalde programma's zoals Sims 1, kun je de uninstall niet van openen, want die pakt Windows 7 niet. Als ik het spel start, loopt de pc gelijk vast als ik bij de buurt terechtkom.

And least but not least: De webwinkel waar we hem gekocht hebben(Wehkamp) heeft hem niet meer in zijn assortiment(de laatste keer dat ik keek).

Laatst bewerkt:
OK, maar spreek Wehkamp dan er op aan. Zij wisten ook van deze update. Tja en anders via Acer. Helaas ben ik niet goed genoeg bekend met Acer en e Win 7 upgrades.

En je pc naar een kennis brengen heb ik ook bezwaren tegen.Vaak genoeg gaat het fout, maar vergeet vooral niet dat er steeds meer privé informatie te vinden is. Van een echte vakman weet je tenminste zeker dat hij niet in je data gaat snuffelen of erger nog.

Mijn kennis is toevallig een vakman, hij is de eigenaar van de enige computerzaak waar ik woon. Dus kan hem vertrouwen met mijn data :)

Vorige keer keek hij wel op van mijn Adobe(op de laptop), maarja me ma zei dat ik die licentie van school had gekregen.

Ik heb de pc aangeschaft maanden voor de upgrade, dus helaas heeft wehkamp er niks meer mee te maken .. ligt volledig aan Acer.

Ik raad iedereen hier in ieder geval af om een Acer pc te kopen, het is een duur stukje schroot! Specificaties zijn zeker goed, maar de pc zelf totaal niet en de service al helemaal niet.

Toen ik er bij het Acer punt over vertelde(toen ik hem opeens voor het eerst tegenkwam) zei de eigenaar van de winkel ook al dat het "typisch Acer" was om klantendata ineens te hebben gewist uit het systeem en pc's waar wel eens een draadje los kan zitten.

Prima van die kennis. Het klonk mij maar al te bekend in de oren. Maar ik reageerde te snel.

Welke driver ontbreekt er trouwens? Kunnen we nog even meezoeken

Om eerlijk te zijn, ik heb geen flauw idee.

Er zou er "1tje op de Acer site staan voor alle updates voor drivers" maar die is er dus niet.

De nieuwste voor dvd stations zou sowieso fijn zijn, dan weet ik zeker dat die werkt.

Bij elke nieuwe installatie van een programma geeft ie trouwens ook aan dat de software niet correct is geinstalleerd. Ik weet niet of daar een fixende driver voor is ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan