upgrade windows 7 van Toshiba (32 of 64 bits)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaasfrietje

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Toshiba laptop de Satellite P300-24T.

Ik heb deze laptop gekocht met Vista erop en de mogelijkheid om (gratis) upgrade naar Windows 7. Ik heb inmiddels 2 upgrade dvds ontvangen van Toshiba.
Éen Toshiba upgrade dvd en één Windows 7 upgrade dvd.

Bij het opstarten van de pc kon ik kiezen tussen 32 of 64 bit. Ik heb toen voor 32 gekozen. Nu wil ik graag het maximale uit mijn laptop halen en wil ik mijn laptop upgraden naar windows 7 met 64 bit.

Ik begrijp dat ik het beste een clean install moet doen. Mijn vraag is dan natuurlijk hoe ik dit precies moet aanpakken. Ik wil namelijk dus ook van 32 bit naar 64 bit.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit stap voor stap moet doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoe ik het altijd doe is

Stap 1: al me bestanden back-uppen
Stap 2: win7 cdtje erin gooien
Stap 3: opnieuw opstarten
Stap 4: opstarten vanuit de cd
Stap 5: hdd formatteren in het menutje van de installatie cdtje
Stap 6: En dan de installatie stappen volgen

En als ik het goed had begrepen konden alle van deze tijd systemen op 64bits draaien

ik hoop dat dit genoeg is anders vragen maar

Laatst bewerkt:
Het gaat hier om een upgrade dvd van toshiba kan ik hier dus gewoon een clean install mee doen? en kan ik daarna weer kiezen voor 64 bit?

volgens mij kon je gwn vanui de cd starten en dan gwn alles formatteren enzo messchien met een andere menutje van toshiba zelf maar ik denk dat het gwn kan

misschien een annoying vraag maar: waarom wil je naar 64 bit upgraden? Heb je mee dan 4 Gb geheugen in het apparaat zitten en kan je daar nu geen goed gebruik van maken ofzo?

Er zijn heel weinig redenen om op normale systemen over te gaan naar 64 bit namelijk, meestal haal je je er alleen maar compabiliteitsproblemen mee op de hals.

Ik heb er 4 gig in zitten. Heb nou ook gewoon gekozen voor 32. Ik zie 64 ook nog niet helemaal zitten.

Ik heb nou mijn laptop geupgrade op de normale manier. Eerst de dvd van Toshiba erin.
Vervolgends de upgrade gedaan zonder de schijf eerst geformateerd te hebben.
Het werkt goed, maar mijn gevoel zegt dat een schone install fijner is.
maar alles werkt goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan