Upgrade XP naar W7 opniew installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Covrie

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2014
Ik heb een jaar geleden 3 XP computers met een family upgrade pack van 150 euro geupgraded en heb nu behoefte om een herinstallatie te doen.
Windows old heb ik jammer genoeg verwijderd en ik heb ook geen XP disk.

Wat zijn mijn mogelijkheden, hoopvol, erg moeilijk of vergeet het maar?

Ik ben 79 jaar dus hou het a.u.b. simpel.

Vriendelijke groeten, Covrie.

Zolang je de originele setup disks hebt kun je, als het goed is, gewoon met de DVD opstarten en kiezen voor een schone installatie, inclusief formateren. In dat geval slaat de setup eerst je huidige key op, maakt alles leeg, zet er een nieuwe windows 7 op en activeert automatisch opnieuw met je oude key.

Zolang de huidige installatie nog werkt, zou dat (geen persoonlijke ervaring, maar van microsoft forums) dus geen probleem moeten zijn.

Jammer dat je een jaar geleden (!!) nog iets betaald hebt, terwijl het een jaar geleden al vast stond dat XP op 8 april 2014 geen ondersteuning meer krijgt. Levensgevaarlijk dus om XP nog te gaan gebruiken, of je moet er niet meer mee op internet gaan.

Zaak is dat je weet dat de computers in staat zijn om Windows 7 te draaien. Is dat niet het geval dan of de computers upgraden met hardware of overgaan op Xubuntu of Mint XFCE.
Als je onze nieuwsbrief leest, dan heb je daar al maanden in kunnen lezen dat XP niet meer veilig is en dat er mooie vervanging is voor XP, namelijk Open Source. Daar hoef je sowieso niet voor te betalen, voor geen enkele update. ;)
Scheelt weer pegels!!

Interesse in meer info? Neem een kijkje op mijn website. (staat in mijn handtekening)

Beste Femke

Even wat misverstanden rechtzetten.

Ik draai met alle 3 computers op W7 (nadat ik geupgrade had van XP naar W7 met een originele windows upgrade disk)
Deze werden toen verkocht om 3 computers mee te upgraden, een zogenaamd "Family Pack".
Na installatie bleef er dan een "windows old" op de harddrive staan die je wel of niet kon verwijderen.
Ik heb het verwijderd.

Wil nu op 1 van de computers een schone installatie doen en dat was mijn vraag, kan dat?.

Ik heb namelijk geen Windows XP disk om bv eert XP te laden en dan wederom van XP te upgraden naar W7.

Ik ben ruim op tijd overgestapt naar W7 en werk er met plezier mee maar wil absoluut niet naar W8.

Kijk, nu is het duidelijk ja.

Het is toch een gegeven om een probleem zo goed mogelijk te omschrijven. Anders komen er zoals nu, misverstanden.

Een cd van XP kan je wel ergens downloaden denk ik, of je leent er een van iemand. Alleen weet ik niet of dan jouw nummertje past bij die CD van XP. Of te wel, of dat wel gaat.

Heb je ook geen Win 7 cd dan?

Als je een windows 7 DVD hebt kun je dus daarmee herinstalleren. Anders moet je een DVD maken om dit te kunnen doen.

Femke, TheKnight en Wampier....bedankt voor de goede raad en ga het proberen of het zo lukt.

Ik laat het tzt wel weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan