Upgrade?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Goedemorgen allemaal, wie heeft er wat advies voor mij? Ik wil mijn geheugen uitbreiden en eventueel mijn videokaart uitbreiden zodat ik ook games kan spelen. Diverse keren zie ik dat een game ongeveer 1 gig minimaal aan geheugen nodig heeft, en ik heb maar 500 MB. Hier volgt wat info over mijn systeem:

Register
Maximum Size 682MB
Current Size 22MB
Status OK
Center Processor
CPU Name Intel(R) Celeron(R) D CPU 3.46GHz
Code Name Model 6, stepping 5
Manufactory GenuineIntel
Current Clock Speed 3466Mhz
Max Clock Speed 3466Mhz
Voltage 1,2V
External Clock 133Mhz
Serial Number BFEBFBFF00000F65
CPU ID x64 Family 15 Model 6 Stepping 5
Socket Designation Socket 775
Internal Cache 32KB
External Cache 512KB
Motherboard
Model F671CR
Manufactory Acer
Serial Number 04NQ71712489
BIOS Name Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
SMBIOS Version R01-C0
BIOS Date 4-7-2007
BIOS Features
ISA is supported Yes
PCI is supported Yes
Plug and Play is supported Yes
APM is supported Yes
BIOS is Upgradable (Flash) Yes
BIOS shadowing is allowed Yes
Boot from CD is supported Yes
Selectable Boot is supported Yes
BIOS ROM is socketed Yes
EDD (Enhanced Disk Drive) Specification is supported Yes
Int 13h - 5.25 / 360 KB Floppy Services are supported Yes
Int 13h - 5.25 /1.2MB Floppy Services are supported Yes
Int 13h - 3.5 / 720 KB Floppy Services are supported Yes
Int 13h - 3.5 / 2.88 MB Floppy Services are supported Yes
Int 5h, Print Screen Service is supported Yes
Int 9h, 8042 Keyboard services are supported Yes
Int 14h, Serial Services are supported Yes
Int 17h, printer services are supported Yes
Int 10h, CGA/Mono Video Services are supported Yes
ACPI supported Yes
USB Legacy is supported Yes
AGP is supported Yes
LS-120 boot is supported Yes
ATAPI ZIP Drive boot is supported Yes
Physical Memory
Memory Bank Bank0/1
Description Physical Memory 0
Device Locator A0
Capacity 512MB
Speed NULLMhz
Manufacturer None
Data Width 64bit
Memory Type Unknown
Form Factor DIMM
Memory Resource
Total Memory 446MB
Used Memory 358MB
Free Memory 87MB

Ik hoope dat iemand mij kan adviseren wat ik moet aanschaffen om de boel te upgraden? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.:thumb:

Hoi.
het aantal mb's bij videokaarten zegt niet zoveel. het is voornamelijk een verkoop gegeven.
Het gaat om de snelheid van je videokaart.
-------------------------------------------------------------------------------

Als je maar 512 intern geheugen is wel weinig vind ik. hiermeer bedoel ik niet het videokaart geheugen maar het gewone gehuegen.

BTW ik vind dit niet echt een duidelijk rapport. mischien kun je een rapport laten maken door Everest.

succes ermee

Okee, ik heb Everest geinstalleerd nu, maar dat rapport is zo groot dat ik niet weet of ik alles moet plaatsen hier. Wil je mij laten weten wat ik precies moet plaatsen? Thank you so much:thumb:

Everest is net zo rommelig.
Als je het geen probleem vind zou je dan een rapport willen maken met PCWIZARD 2008 !!

Als het goed is gaat het hier om een ACER PC?
Zo ja, welk type?

Vraag me verder af of je in zo'n systeem nog wel geld moet steken.

Laatst bewerkt:
Laugh, okee dat zal ik doen. Ga ik wel eerst even die everest eraf gooien. En mijn PC is inderdaad van Acer, type: Aspire SA 90- Y 97 Z.

Goed, ik heb die PC wizzard geinstalleerd, wat wil je precies zien nu van dat rapport?:o

Laat maar, ik heb hier al je specs al gevonden al moest ik even zoeken.
Je hebt een PCI E slot over volgens deze beschrijving dus zo'n kaart kan erin en verder staat er precies welk geheugen je moet hebben. Echter maximaal 2 GB. Blijft het probleem dat je geen beste processor hebt en dat dat de bottleneck is. Nogmaals, wil je zoveel investeren in deze PC?

http://www.videoprodirect.com.au/downloads/SA90698040YE_BROCHURE.PDF

Laatst bewerkt:
Wow, dat is snel...laugh. Dank je wel. Ik neem aan dat ik die link moet klikken? Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik heb net een week van 15 uur per dag achter de rug, dus ben een beetje dizzy:confused:

Wil ik zoveel investeren in mijn PC..? Hij is nog geen jaar oud, dus is dat de moeite om te doen volgens jou? En is de processor dan niet te vervangen?

Laatst bewerkt:
Als de link die Raymond plaatste de exacte pc van jou betreft, dan zou je o.a. de volgende opties hebben:

laat een dual core E 8500 plaatsen (€ 160)
laat 2 giga memory (667) plaatsen (€40)
laat een fatsoenlijke videokaart (pci-e) plaatsen (€170)

Voor een kleine € 400 heb je dan een pc die de modernste games aankan. De vraag is alleen of je een kleine 900 GULDEN wilt uitgeven aan een pc van 1 jaar oud..............................

Laatst bewerkt:
Heel heel erg bedankt voor deze info. Ik neem het over en laat dit plaatsen. De PC is op zich goed, dus kan hierdoor allen maar beter worden, denk ik. Nogmaals mijn hartelijke dank.:thumb: Ook u zegt of ik die 900 gulden wilt uitgeven aan een PC van 1 jaar oud. Is een nieuwe niet veel duurder dan? En desnoods laat ik voorlopig mijn memory upgraden.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen gamer, dus check met name even of de hoeveelheid geheugen (2 gig) toereikend is voor de games die jij wil gaan spelen.
Het moederbord kan max. 2 giga aan en da's op zich voldoende, maar................

Kijk vooral ook even bij Alternate naar een upgrade kit. Die hebben héél interessante aanbiedingen:

moederbord + processor + geheugen.

Koop er dan een fatsoenlijke videokaart bij en je bent het heertje. De kosten zullen dan om en nabij de 500 euro zijn.

Klik hier voor een paar voorbeelden. Met name de eerste van 319 is een best wel interessante. (zonder videokaart wel te verstaan)

Wel even vooraf goed overleggen, want ik heb niet naar de rest van je huidige systeem gekeken -> IDE / Sata.

Laatst bewerkt:
Heel heel erg bedankt voor deze info. Ik neem het over en laat dit plaatsen. De PC is op zich goed, dus kan hierdoor allen maar beter worden, denk ik. Nogmaals mijn hartelijke dank.:thumb: Ook u zegt of ik die 900 gulden wilt uitgeven aan een PC van 1 jaar oud. Is een nieuwe niet veel duurder dan? En desnoods laat ik voorlopig mijn memory upgraden.
Toevalig ben ik vanochtend voor een familielid aan het "klikken" (pc samenstellen) geweest. O.a. bij Alternate en Paradigit. Voor een € 850,-- heb je een uitstekende splinternieuwe pc die op álle onderdelen ruim voldoende scoort. (Zónder monitor, toetsenbord en muis)
Je zou alleen hartstikke gek zijn om een 1 jaar oude pc te vervangen voor een nieuwe.

Voordat er Helpmijlezers reageren op dat bedrag van 850 en daarmee mogelijk een oeverloze discussie willen starten:
ja, ik weet dat je ook voor 650 en ook voor 1050 prima pc's kunt samenstellen. Het ging mij eigenlijk meer om een indicatie........................

Laatst bewerkt:
Ik had even de hulp ingeroepen van Pasja. Bedankt Pasja voor het meedenken :thumb:
Nu even mijn mening,
Ik zou er nooit 400 euro aan uitgeven. Laat staan een upgrade kit met kaart voor 500 euro.Ik zou door sparen en een nieuwe kopen.

@ Pasja, jij zou nooit na een jaar een nieuwe kopen maar hier valt gewoon niet behoorlijk op te gamen.

Laatst bewerkt:
Laugh, dat is dus wat ik bedoel...heel erg bedankt, en ik ga aan het werk met de info die u mij gegeven hebt. Dan ben ik einelijk eens het "heertje"laugh. Een hele fijne dag toegewenst, en nogmaals mijn dank:thumb::thumb:

Nu even mijn mening,
Ik zou er nooit 400 euro aan uitgeven. Laat staan een upgrade kit met kaart voor 500 euro.Ik zou door sparen en een nieuwe kopen.

Mee eens.

Ik zou dat persoonlijk nog 12 tot 24 maanden uitstellen. Eén keer in de twee a drie jaar een bedrag van zo'n 900 euro moet voor een hobby kunnen.............., maar na één jaar.............?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan