upgraden cd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik heb een cd-brander PlexWriter 16/10/40A. Daarvan heb ik upgrades aangetroffen in zip-format. Na het extracten blijven er bestanden over met de extentie bin.
Wat moet ik daarmee? Dubbelklikken leidt nergens toe. Moet ik ze ergens naar kopieeren?

Sundance

als je een (Plextor)firmupdate doet en het bestand executeert (setup.* of *.exe), wordt het e.e.a. automatisch geinstalleerd / geupdate.
Na de update kun je de bestanden in de map waarin de "zipper" staat, inc. de (IN DIE MAP STAANDE !!!) .bin bestanden, verwijderen.

Laatst bewerkt:
Hallo Casper, Alweer online!Geweldig!

Dat programma had gedownload en het gaf dit bericht: zie bijaleg.
Wat moet ik met die waarschuwing?

Sundance

Bijlagen

Hallo Pasja,

Bedankt voor je reactie, maar ... ik begrijp je advies niet.
Wat bedoel met: 'maak een herstelpunt'?

Sundance

ik kon uit je vraag niet afleiden welke Windowsversie je draait.
Bij dit soort aanpassingen is het altijd handig / raadzaam om een backup achter de hand te hebben. Zo maak je met Windows XP een herstelpunt van je systeem voordat je progs of drivers gaat updaten, gaat er dan wat mis, dan kun je de situatie herstellen naaar het moment van VOOR het installeren / updaten. Windows ME heeft een soortgelijke functie (mits je ME hebt geupdate NA september '91, er zat namelijk een bugje in ME die met de release van september '91 is verholpen.)

Okay, helder. Ik werk - nog ;-) - met W98SE.
Ik heb een image en kan dus wel een gokje wagen...

k, 98 kent de optie niet. Het modificeren van de winaspi is overigens redelijk "veilig", maar zekerheid met Windows heb je nooit.

Als ik het goed heb, gaat het hier om het flashen van je CD-writer. Ik ken geen images of herstelpunten die dat ongedaan kunnen maken als het mis gaat ...

Groetjes,
Bennie

klopt,

maar de schermboodschap ging m.i. over de aspi ??

Daarnaast heb je m.i. ook de mogelijkheid om te downgraden van firmware (zeker bij Plextors)

Ja, dat klopt.
Ik heb de waarschuwing vergroot. Zie hieronder.

Wat is een aspi.dll?

Bijlagen

De ASPI layer is software die de communicatie tussen de CD-ROM drives en Windows programma's voorziet.

Gelet op de waarschuwing, moet ik nog iets doen alvorens de updates te installeren?

zoeken naar de huidige en die even naar een andere plek op de hdd kopieren.

Oaky, het is gelukt. De cd-speler is up to date en doet het nog steeds.

Bedankt voor alle hulp.

Groeten, Sundance

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan