Upgraden E-Techrouter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cat9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Mijn E-Techrouter is na een jaar verlopen, kennelijk kun je dat gratis upgraden.
Maar ondanks de mailtjes naar E-tech zelf snap ik niet hoe ik dat moet doen.
Wie kan me helpen, want op het moment heb ik een hinderlijke flipperverbinding met het internet.

Groetjes Cat

Wie heeft jou wijs gemaakt dat een router verloopt.
Dit is hardware hoor?

Ik heb gehoord dat dit normaal automatisch wordt geupdate als de lease verlopen is.
Als ik bij het ip-adres wil vernieuwen is dat dus niet mogelijk omdat de lease verlopen is.
Toen heb ik dus gemaild naar E-tech en die zeiden dat ik de update nodig had, maar uit de manier hoe ik dat moet installeren kom ik dus niet uit.

Groetjes Cat

Cat,
Ik denk dat jij verschillende dingen door elkaar haalt.
1 de router is het kastje waarop jou computer is aangesloten.
2 lease = de tijd dat jij van jou provider een ip adres krijgt. Hier hoef jij niks aan te doen, dit doet jou provider.
3 provider = de firma waar jij internet van afneemt. b.v. xs4all
4 een router updaten doe je alleen maar als er problemen zijn in de hardware. Die heb jij niet dus laat het alsjeblieft zo staan.

Dat is raar ?
Hoe kan het dan komen dat ik vaak niet meer op het internet kan, en als ik de router er achter weg haal dus wel.
En bovendien als ik het nummer (ip-adrs) van de router intik op de adresbalk wordt daar ook niets meer weergegeven.
E-tech zelf zei immers dat ik die update nodig had.

Groetjes Cat

Dat je niet op internet kan, kan vele oorzaken hebben.
Staat in de router het gedeelte DHCP, zo ja staat dat wel aan.
Van wie krijg jij internet?
Wat bedoel je met ip nummer van de router. Je wilt in de router zelf dan mag er niks voor staan in de adres balk.
dus geen www of http alleen het nummer.

Ik heb inderdaad alleen het nr. van de router ingetikt, maar dan zegt het dat het dat niet kan vinden.
Ik heb geen idee wat een DHCP is.
Ik heb internet via @home.

Groetjes Cat

Kijk we komen steeds een stukje verder.
Hoe lang zit die router er al tussen.
Heb je ook al zolang problemen.
Toen de router er tussen is geplaatst is er toen wel een cc of co of cp nummer van @home ingesteld.

je kunt in de router komen door het volgende in je adresbalk te typen.

http://192.168.1.1 en dan een enter.

anders het onderstaande uitvoeren:

1. U kunt de web pagina van de router niet openen?
– Controleer de netwerk bekabeling tussen uw computer en de router
– Schakel de router 5 seconden uit en schakel daarna de router weer aan. Wacht tot het SYS lampje gaat knipperen of branden. Ready moet ook gaan branden.
– Schakel alle firewall software uit (zoals Norton firewall en ZoneAlarm). Verwijder tijdelijk ook software zoals Kazaa. U heeft geen firewall software nodig achter deze router !
– Controleer of uw internetopties correct zijn ingesteld: Start -> Instellingen -> Internet -> Verbinding -> Nooit een verbinding kiezen. Klik op LAN instellingen -> de Proxy-server dient uitgeschakeld te zijn.
- Gebruik om te testen eerst Internet Explorer. Als dat goed werkt kunt u ook andere web browsers proberen. Als u bijvoorbeeld Netscape gebruikt, dient u in te stellen: voorkeuren -> geavanceerd -> handmatige Proxy – geen proxy
– Klik op het menu “Bestand” van Internet Explorer en controleer of er geen vinkje voor “off-line” werken staat.
– Zet tijdelijk de pc op een vast IP adres: 192.168.1.3 en kijk of u daarna wel de web pagina van de router kunt openen. (gateway 192.168.1.1 en dns op 192.168.1.1)
– Open een MS-Dos prompt en voer het volgende commando uit:
ping 192.168.1.1
Als het goed gaat, krijgt u 4x ‘antwoord van 192.168.1.1’ Er moeten 4 pakketten worden verzonden, en 4 worden ontvangen. Probeer nogmaals om de pagina te openen.

De router heeft ongeveer een jaar probleemloos gewerkt.
Er is inderdaad een cc nummer bij @home ingesteld, dat heeft de computerzaak toen allemaal geregeld en ingesteld.
Het pingen wil niet, ik krijg de melding: time-out bij opdracht.
Als ik het ip-adres van de computer verander kom ik inderdaad op de site.
Wat moet ik daar verder veranderen om het weer te laten werken als de computer weer normaal staat ingesteld ?

Groetjes Cat

Jammer

dat we kennelijk niet verder kwamen.
Wie heeft er nog een suggestie ?

Groetjes Cat

Ik het de router terug gebracht naar de winkel, waar deze opgestuurd wordt naar E-tech.
Kennelijk zit er 4 jaar garantie op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan